Merklap “Ann Roberts”

Wij hebben een vriendin die Anne Roberts heet.

Enkele jaren terug zag ik bij de website “Hands Across the Sea Samplers” een merklap uit Wales van een 11 jarig meisje, dat Ann Roberts heette. Ongeveer in 1842 gemaakt.onmiddellijk heb ik het patroon gekocht en ben er begin januari aan begonnen.

Eerst heb ik de rand geborduurd.

De kleuren DMC garen heb ik uit mijn voorraad gekozen en eigen keuze kleuren erbij gezocht, als het voorgeschreven nummer niet in mijn bezit was. Misschien is de oude merklap wat flets geworden en door mijn keus is het een levendiger geheel geworden.

Ik heb de “E” achter de naam Ann geborduurd, zodat het de merklap voor onze Anne werd. Door onoplettendheid van mij, heb ik alles 180 graden gedraaid, toen de rand klaar was en ik begon met de motieven in te vullen. Het lijkt geen probleem te wezen, totdat ik ontdekte dat de onder- en bovenrand niet gelijk ware, waardoor de patronen enkele kruisjes verschoven. Ik werk meestal van rechts naar links en daardoor kwam ik op het eind ruimte te kort om alles volgens patroon te doen. Een beetje improviseren en het ziet er prima uit!

Een Reactie op “Merklap “Ann Roberts”

Plaats een reactie