Laatste update van 2016.

Een hele lange tijd heb ik niets van me laten horen en dus ook niets laten zien. De reden is simpel: ik maakte een heleboel borduursels, die cadeau gedaan worden en enkele van de mensen die het cadeautje zouden krijgen, kijken op mijn blog en zouden dan niet meer verrast worden met het presentje.

Het eerste cadeautje was een speldenkussentje voor een Kerstruil. Iedere deelnemer maakte een kussentje voor degene die je was toe geloot. Deze maakte ik:

img_2901

Zijde op linnen, lekker pietepeuterig. Het is geen bestaand patroon, behalve de twee letters. De rendieren moest ik opnieuw doen, want het weefsel is niet vierkant en in de breedte werden het vreemde lange dieren, in ieder geval géén rendieren.

Het tweede cadeautje zijn de twee theedoeken van Ikea geborduurd in rood en grijsblauw DMC met twee letters: de F van Fernand en de M van Marie.

dsc00006

Het is altijd een gokje of het bevalt, maar gelukkig iedereen was er dol blij mee.

De Kerstlap vordert gestaag, maar het is niet af gekomen voor deze Kerst. Volgend jaar is hij echt klaar om ook te worden op gehangen.

dsc00008

De rechter beneden hoek is  gevuld met eigen bedachte hoek geïnspireerd op de palmenpatronen uit Palestina. De linker hoekfiguur heb ik uit een DMC boek gehaald en in twee kleuren geborduurd. De dennenappels links zijn ook zelf ontworpen en de ster eronder ook. Aan de rechter kant zijn sterren opgehangen met enkele druivenbladeren en een bol die me aan amaryllis bloemen doet denken.

In de afgelopen periode heb ik bij de potters-class van Mollie Brotherton van porselein een eiken- en klimopblad en een vogeltje gemaakt. Versierd met ingekraste lijnen, die later met diep blauw zijn geglazuurd, zodat alleen de ingekraste lijnen blauw werden.

img_2878

De allereerste potjes van klei, die we daar moesten maken zijn ook geglazuurd.

img_2961

Het linker potje was oorspronkelijk een perfecte bal, waar ik de kelkblaadjes rond een gemaakte opening heb geplakt. Ik wist van vroeger dat een gesloten bol uit elkaar zou klappen bij het bakken, vandaar de verplichte opening.

img_2960

Glazuren is heel erg spannend, want als je het glazuur opbrengt, dan is het een bleke massa en je moet er maar op vertrouwen dat het goed zal uitpakken. Hier is dat mooi gelukt. Bij de andere potjes is het rood meer roze geworden…

Het laatste object wat ik heb gemaakt is een dier-pot, wat bij mij een gargoyle-achtig monstertje is geworden.

img_2915

Tenslotte zijn er voor een groep-quilt allerlei blokken gemaakt. Mijn bijdrage is een windmolenblok met de drie gegeven stoffen en een blauw lapje uit eigen voorraad.

img_2896

 

De laatste maand is dan wel in stilte voorbij gevlogen, maar ik heb niet stil gezeten!

Ik wens je een heel mooi, creatief en gezond Nieuw Jaar toe! Maak er iets schitterende van!

 

 

 

Een Reactie op “Laatste update van 2016.

  1. Nou, dit was het wachten wel waard, wat een prachtige borduursels heb je gemaakt. De Ikea handdoeken zijn geweldig net zoals je potterie. Het ziet heel gezellig bij jullie uit!
    Ook voor jou en je echtgenote een Voorspoedig Nieuwjaar!

Geef een reactie

