Het Speldenkussentussendoortje.

In de vorige blog heb ik één kant van het speldenkussentje laten zien. Lekker priegelwerk, klein dus.

dsc00006

Op de andere kant heb ik de kleuren gewisseld.

dsc00006

Op de foto staat het wel erg groot, maar ik kan niet vinden hoe ik de foto kleiner kan maken, zodat de twee kanten van het speldenkussentje naast elkaar te zien zijn. Dus doen we het maar onder elkaar en groot. Een hokje van het ruitjespapier is een halve centimeter bij een halve centimeter.

dsc00007

Het koortje is gehaakt met DMC. 321, wat ook gebruikt is in het borduursel.

Ik ben weer verder gegaan met de kerstlap. Nu een Palestijnse cypressenrand, die ik in 3 verschillende rode kleuren maak en geelgoud. Allemaal dun zijden draad van Mulberry Silks. Omdat ik het anders doe, dan het patroon, heb ik alles op ruitjes papier getekend.

dsc00007-1

De patroontjes komen uit het prachtige boekje: Arabesken van Ziva Amir, een boekje uitgegeven door Cantecleer in 1978.

dsc00008

Ik heb er veel uitgemaakt in de loop der tijden. Een leuk detail is dat mijn allereerste borduurwerk een kussen was met patronen uit dat boekje Arabesken.

dsc00007-2

En in 1982 maakte ik een halsstuk en manchetten voor een blouse.

dsc00006-2

In het Antoni van Leeuwenhoekhuis borduurde ik de manchetten, waar een verbaasde mede-patiënte spontaan uitriep: “Oh, een mannelijke borduurster!” Ik blijf dat leuk vinden.

 

 

Een Reactie op “Het Speldenkussentussendoortje.

Geef een reactie

