Update en nieuwtjes!

De rode kerstlap heeft een crisis ondergaan.

dsc00007

Nadat ik de randjes rij links en rechts had verlengd, dacht ik een originele Keltische bal te borduren onder het middenstuk.

dsc00011-1

Ik heb het helemaal gedaan en toen bleek hij niet in het midden te zitten en het paste simpelweg niet bij de rest. Dan zit er niets anders op dan alles van de Keltische slangenbal uit te halen… Twee middagen alleen maar draadjes doorknippen en eruit trekken. Zoiets noem ik niet achteruitborduren, maar een vreselijk vervelend werkje!

 

Nu heb ik het even opzij gelegd en ben een klein speldenkussentje aan het maken.

dsc00006

Ik ga er een stelletje maken om eventueel te verkopen op de kerstmarkt in Montesquiou.

Ook ben ik begonnen met een oude liefde op te halen: kleiwerk! Mollie Brotherton heeft een introductieklasje gegeven waar ik een schaaltje en twee tegeltjes heb gemaakt.

img_2582

Hier is het schaaltjeal een keer gebakken en is het glazuur aan het drogen.

img_2605

Het schaaltje staat op drie pootjes, want dan wankelt het niet. Het bovenste tegeltjes is met zwarte engobe in gesmeerd over een uitgeknipte vorm van krantenpapier, wat op de leerdroge bevochtigde klei is “geplakt”. Het onderste tegeltje is eerst ingesmeerd met zwarte engobe en daarna zijn de vormen uitgesneden. Ik heb het in de zeventiger jaren op de opleiding L.O.handenarbeid gedaan en vind het nog steeds heerlijk werk en ben door gegaan met de pottery-class. Wat ik daar heb gemaakt is nog niet gebakken of geglazuurd, maar wel al leuk om te laten zien:

img_2692

De beker is met de steranijs indrukken versierd. Als laatste onderdeel is het oor eraan gemaakt.

img_2694

De naad is versierd met steranijs “knopen”. Als het is gebakken en geglazuurd laat ik het resultaat natuurlijk op mijn blog zien.

Een Reactie op “Update en nieuwtjes!

  1. De merklap wordt wel een plaatje, jammer van de verkeerde keuze maar nog meer van de tijd. Het gebeurt mij ook wel eens en dan ben ik nog het meest kwaad op mijzelf dat ik zo mooi aan de achterkant heb afgewerkt. Moet dan zoeken en peuteren om het uit te halen.
    Het werk van je met klei bewijst weer eens dat je toch echt een kunstenaar bent. Ook heel mooi om te verkopen!

Geef een reactie

