Buiten…

Het is de laatste weken lekker warm geworden. Hoge temperaturen, wat betekent dat we meestal buiten zijn. Onze tuin is redelijk groot en daar staat ook ons zwembad van 5 meter in doorsnee en 1 meter 20 hoog, verstopt  zodat het niet zichtbaar is. Heerlijk om even in af te koelen.IMG_2486

Op de foto zie je nog net het dak van ons huis en ons slaapkamerraampje.

DSC00011

Achter de artisjokken ligt het zwembad en hier zie je het grasveld er voor. Links staat de hangaar, ons zomerhuis. Het oostelijke keukenraam is te zien met het slaapkamerraampje erboven. Op de volgende foto heb je vanuit de voordeur zicht op de hangaar.

IMG_2589

Daar bivakkeren we ’s zomers meestal. We eten daar. Er staan luie stoelen om in te liggen. De tafel  is gemaakt door een vriend uit Nederland van planken van de in 2009 omgewaaide cederboom. Daar borduur en achter de witte bank schilder ik.

IMG_2571

Zoals de huidarts me heeft aangeraden (bevolen) zit ik niet in de zon, maar blijf in de schaduw om mijn huid te beschermen. In de hangaar is dat geen probleem!

De laatste tijd ben ik weer volop bezig geweest met het verder borduren aan de rode Kerstlap. Het wordt echt heel mooi, vind ik zelf.

DSC00016

Links en rechts van het Kerstliedje zijn rijen horizontale randjes gemaakt en een als afsluiting verticale randjes. De kleine randjes zijn allemaal 9 kruissteekjes hoog en bijna alle randjes zijn gevonden in het boek “Répertoire des Frises” van Valérie Lejeune en vaak aan gepast naar mijn smaak of zelf ontworpen.

DSC00013

Het vertikale randje links bestaat uit paren “eikeltjes” in rood en goudgeel. Het eikeltje vond ik in een DMC-boek, maar het randje heb ik zelf bedacht. Evenals het randje rechts.

DSC00014

Ik hou van de vorm van distelbloemen en in deze kleuren past het mooi in de Kerstsfeer.

Midden onder het Kerstlied heb ik een soort sluitstuk bedacht van 3 granaatappels.

DSC00015

En dan heb ik in de hangaar een schilderij gemaakt: de oude deur met een handgevormde vaas van Mollie Brotherton, een ceramiste, waarin een tak kaardebol in staat.

DSC00018

Tussen door lekker een plons nemen en later in de middag of de vroege avond een glas koude witte wijn. Soms een concert -klassiek, jazz en modern- bij wonen, lekkere maaltijden klaarmaken en  eten met een mooi glas wijn erbij…Het leven is hier goed!

 

Een Reactie op “Buiten…

  1. Wat een genot om daar te wonen en een leuk idee om van de omgewaaide boom een tafel te maken. In de zon zitten mag ik ook niet wat ik ook nooit heb gedaan en dan krijg je nog problemen met je huid. Gelukkig de meest onschuldige vorm.
    Je kerstlap wordt geweldig kon zo in een boek gepubliceerd staan !

Geef een reactie

