Rode Kerstlap.

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen om een Kerstmerklap te maken, al weet ik nog niet of ik het voor aanstaande Kerst klaar zal hebben. Het ligt aan de andere projecten, maar ik blijf tussendoor aan deze lap verder werken.

De ondergrond is 16 draad linnen en het garen is  zijde (fine) van de Britse Mulberry Silks. Ik heb de mevrouw van Mulberry Silks gevraagd om alle rode kleuren die ze had me te leveren en het waren er 8, aangevuld met 3 rode en 1 oranje Güttermann 100 % (naai)zijde. Ik ga binnenkort naar Nederland en hoop daar meer rode kleuren in fijn zijde te kopen.

Het spannende aan deze lap is dat ik alles zelf samenstel, dus er bestaat geen patroon van de hele lap! Ik zoek in al onze borduurboeken naar bruikbare patronen en letters. Maar soms vind ik de ware rand niet en dan ga ik zelf maar aan de slag om “iets” te ontwerpen.

DSC00013

 

Het staande randje links is een voorbeeld van zo’n zelf gemaakt patroontje. De rand onder NOEL bestond in het origineel slechts uit een vierkantje met een uitgespaard bloemetje dat steeds herhaald werd. Ik heb het in een positief en negatief  bloemetje veranderd. Letters pas ik aan, zodat ik ze mooier of beter passend vind.

Nu ben ik op zoek naar een mooie Kersttekst, maar wel in het Frans, want we wonen tenslotte in Frankrijk!

Ook laat ik de Randje per Week lap zien. Ik heb de raad van Loes, mijn vrouw, opgevolgd en heb achtergrond bladeren in zeer licht groen geborduurd. Het begint er al aantrekkelijker uit te zien. Als er meer rijen letters staan, maak ik er andere bladeren bij.

DSC00015

Ik ben er alleen nog niet helemaal gelukkig mee en zit te overwegen om er gewoon mee te stoppen. Stoppen ga ik pas, als het verder zo saai blijft en de achtergrondbladeren niet voldoende “spanning” in het geheel geven. Ik moet het tenslotte leuk blijven vinden om te doen. Het mag geen vervelende verplichting worden!

 

Een Reactie op “Rode Kerstlap.

Geef een reactie

