Harten troef.

Claudine’s vriendschapslap gaf een groot hart te zien en daar mag iedere andere deelnemer een kleiner hart in borduren. Het lijkt een eenvoudige opdracht en dan zie je de lap… De harten zijn heel leuk, maar ze staan allemaal los van elkaar , de stijlen zijn verschillend en de kleuren helemaal. Claudine wilde pastel kleuren, maar de enige in pastel is haar eigen groene, landelijke hart. Ik koos voor de plek tussen het  klokjeshart boven rechts en het hart met “toi, moi ” en “nous”erbij, gemaakt door Claudine’s man, die ook borduurt en met deze ronde mee doet, dus een tweede Gérard!

Blauwe klokjes met helder groene bladeren van het klokjeshart en Gérard’s hart in paars, roze tinten. Ik koos voor twee groenen, twee blauwen en een paarse tint. Nergens vond ik een hart dat ik mooi vond en op die plek paste. De mooie harten waren bijna allemaal veel te groot en aanpassen werd ook erg lastig. Dus moest ik wel zelf iets bedenken. Ik vond een bloemetje wat ik uitbreidde en borduurde in de donkere kleur blauw, de steeltjes in licht groen en de blaadjes in een donkerder tint groen. Daar liet ik licht blauwe bloempjes uit groeien. Tussendoor liet ik er paarse hartjes bloeien en  lager in het hart werden de grotere bloemen paars. Zo ontstond een heel hart.

DSC00019

Al doende is dit hart gegroeid. Als ik een plekje had gekozen waar de volgende steel kronkelde en bij nader inzien vond ik het niet de juiste plaats of niet de goede bocht, dan haalde ik het weer uit en begon opnieuw. Helaas kwam dat vaker voor dan ik hoopte.

Het geheel ziet er zo uit:

DSC00012

De volgende drie deelneemsters moeten zorgen dat de open plekken gevuld worden met harten die de andere harten verbinden tot een geheel. Gelukkig kan dan de rest met kleine harten worden opgevuld. Dat is de grote uitdaging om op het laatst de juiste verbindingen te maken zodat alles toch een mooi geheel wordt. Ik ben heel benieuwd naar alle eind-resultaten!

Een Reactie op “Harten troef.

  1. Dit vind ik toch wel heel gewaagd, het moeilijke vind ik altijd bij een vriendschapslap om er een mooi geheel van te maken. Ben benieuwd hoe deze zich verder ontwikkeld!

Geef een reactie

