Kleine Update.

Er wordt voortdurend door geborduurd.

Er is een nieuwe vriendschapslap gekomen en daar ben ik aan begonnen, maar er is nog te weinig klaar om te laten. Het wordt een lap met een groot hart gevuld met andere harten. Het valt nog tegen om de juiste grootte van een hart te vinden, maar ik verzin er zelf eentje, dat is sneller en misschien wel leuker ook.

IMG_1961

Ik heb de letterlap van Het Randje Per Week voorzien van het laatste deel van het alfabet van de vorige week en een nieuw klein stukje van de negende week. Ik begin het steeds meer een saaie lap te vinden. Het zijn best leuke alfabetten maar het stoort me dat een alfabet achteraan op een regel begint en halverwege de volgende regel stopt. De layout is voor mijn gevoel niet in stijl. Het is mooier als het alfabet op het eind van de eerste regel bijvoorbeeld een blokje zou zijn, waar dan een ander letterblokje links gemaakt zou kunnen worden. Er zouden dan allerlei vakken ontstaan. Ik denk dat dat visueel mooier is.

Ik heb overwogen om alles uit te halen tot de eerste regel en dan zelf de blokken te maken met de gegeven alfabetten en cijfer rijtjes. Maar dan kan ik net zo goed opnieuw gaan beginnen, want uithalen is nu wel een heel grote klus. Maar wat is een ander alternatief?

Misschien achtergrond motieven dwars door de letters heen borduren. Dat besluit ik in de toekomst -als er meerdere regels bij zijn gekomen- te gaan doen. Maar ik kan nog van mening veranderen…

DSC00015

De rode Kerstlap vind ik spannend om te doen. Ik stel alles zelf samen en dat maakt het zo leuk.Links komt er een blokje met letters, waar ik aan bezig ben. Daar weer links van ga ik een verticaal randje maken en ik denk dat de eikenblad rand een stukje langer moet worden om te eindigen bij de Z van het alfabet. Of ik maak een andere rand…

Zo blijft een mens creatieve oplossingen zoeken.

 

3 Reacties op “Kleine Update.

  1. Wat jammer van de letterlap, het zou mij zo ook niet bevallen. Ja het uithalen is nog meer werk als het borduren, ik zou een nieuwe lap nemen, de andere lap komt wel van pas voor een kleiner patroon.
    De rode Kerstlap ziet er al veelbelovend uit, die zou mij ook bevallen.
    Misschien een tip, ik stuur je een uitnodiging om op mijn pinterest te komen.
    Er staan heel veel patronen op die je kan downloden

  2. Gerard, als je in de rechter kolom op mijn pinterest klikt kom je op een pagina met veel verschillende afbeeldingen. Je ziet dan rechtsboven Jessie staan en een rode pin. Als je hierop klikt kom je op mijn pinterest. Ik heb veel verschillende borden.
    Hopelijk lukt dit, veel succes, groetjes Jessie

Geef een reactie

