Nieuwe blokken.

Na enkele weken van “denken”, ben ik begonnen te zoeken naar leuke blokken voor een quilt met mijn in november aangeschafte lappen.

DSC00012 (2)

De stoffen hebben een goud draadje, waardoor het een chique effect heeft.

Het duurde even voor ik tevreden over een keus was. Het wordt een quilt, die heet “vrijdag de dertiende”. Nu lijkt dat een ongelukstitel, omdat vrijdag de dertiende een gevaarlijke dag zou zijn. Wij zijn al twee keer verhuisd op een vrijdag de dertiende en het is altijd goed gegaan. Het is een geluksdag voor ons, vandaar dat ik het aandurf oom een quilt te gaan maken met deze naam.

Het bestaat uit een four patch, met eromheen een band en dan op alle zijden een driehoek zodat er weer een vierkant ontstaat.

DSC00012 (3)

Ik heb er nu twee gemaakt, waarbij de stoffen op een verschillende manier is gebruikt.

Version 2

Ik ga waarschijnlijk er nog een derde maken, die mooi tussen deze twee past, dus eentje met rode driehoeken. En dat wil ik dan weer gaan afwisselen. Het wordt weer lekker puzzelen!

 

 

Een Reactie op “Nieuwe blokken.

Geef een reactie

