De volgende Marquoir d’Amitié.

De vriendschap lap van Els kreeg ik vorige maand om mijn deel erop te borduren. De kleuren vind ik gewaagd en schitterend, dus heel mooi! Zij wilde alfabetten, letters en wat versierende randen, wat altijd heel leuk is om te doen. Ik hou van letters en alfabetten!

Mijn favoriete alfabet heb ik erop gemaakt. Ik heb het jaren geleden in het boekje van Brenda Keyes gevonden en vindt het nog steeds één van de mooiste letter vormen: strakke drukletters.

DSC00008

Ik ben beneden aan begonnen in de donker blauwe kleur (DMC 796). Mijn initialen, de g en de q, heb ik met roodviolet (DMC 718) geborduurd.  Natuurlijk kwam het niet uit dat de a en de b op hun plek zouden passen. Ik heb toen de hoofdletter A en B er boven geborduurd.

Uit het boekje “Charted PEASANT DESIGNS from Saxon Transylvania” haalde ik het

DSC00006

randje, wat ik achter de letters door heb laten lopen. Tussen al geborduurde letters een patroontje te maken vergt heel veel telwerk en ik vergiste  me toch meerdere keren, zodat er menige steek weer uitgehaald moest worden. Voor de rand nam ik licht blauw (DMC 3846) en lichtgroen (DMC 704).

Eronder heb ik het roodviolet bijpassende cijfers gemaakt met donkerder groene  figuurtjes (DMC 700).

Als laatste is er in middel blauw (DMC 3844) een klein randje geborduurd en dat haalde ik uit Valérie Lejeune’s onvolprezen boek “Répertoire des Frises”.

DSC09920

Zo is het geworden:

DSC00008

 

 

 

 

Een Reactie op “De volgende Marquoir d’Amitié.

Geef een reactie

