Cadeau kussen.

Volgende week hebben we onze jaarlijks etentje van de French Fancy Flowers, onze patchwork groep, daarbij hoort traditie getrouw een soort grabbelton, waar iedereen een eigengemaakt cadeautje voor geeft. Via corresponderende nummertjes, die uit een hoge hoed of een mandje worden getrokken, krijg je een pakje. Altijd een verrassing.

Een eigengemaakt cadeautje… In november was ik al aan het verzinnen en steeds kwam ik niet tot een besluit, wat ik wilde maken. Begin januari ben ik wat lapjes bij elkaar gaan zoeken en had zo twee lappen, die mooi bij elkaar pasten. Het waren meubel- en gordijnstoffen. Ik heb nooit gedacht dat dat zo lastig was om te verwerken. Ik sneed de juiste vormen voor een windmolentje, naaide het aan elkaar, maakte er een rand omheen en was zeer tevreden. Tot ik de volgende dag verder wilde gaan en ik zag dat de meubelstof heel erg gerafeld was en daardoor de naad los kwam te liggen. natuurlijk bij het molentje, zodat het niet meer gerepareerd kon worden. Ik heb het zo in de prullenbak gekieperd en ben lekker gaan lezen en borduren. Maar ik moest wel een cadeautje maken!

Ik ben dapper opnieuw begonnen, deze keer met bredere naad-toeslagen. Het verliep stukken beter. Inmiddels had ik ook besloten dat het een kussen moest worden. Gisteren vonden we een kussen in de supermarkt “Carrefour Market” en vandaag heb ik de achterkant gemaakt, heel langzaam, want het waren best dikke lagen die aan elkaar genaaid moesten worden.

Ik ben best blij met het resultaat. Ik weet wel dat ik me nog wel tien keer bedenk voor ik weer eens met meubel- en gordijnstoffen ga patchworken!

DSC00005

Bekijk ik de foto met het kussen op het antieke schommelstoeltje voor het oude “blutoir”, een meubel om meel te zeven zodat de velletjes en schilletjes niet in het meel blijven zitten, dan ziet het er prachtig uit.

2 Reacties op “Cadeau kussen.

  1. Beste Gerard,

    Wat een prachtig kussen is dat geworden. Ik zou er moeite mee heeben om het weg te geven, want het past perfect bij de kast en dat mooie vloerkleed. Je maakt er vast iemand heel blij mee.

    Groetjes,
    Lies

Geef een reactie

