Geborduurde kerstkaart.

Voor de vriendschapslap vroeg Mariette om geborduurde Kerst- en Nieuwjaarskaarten. Zelf maakte ze een lapje met allerlei kerstmannen en van de deelnemers verwacht zij een geborduurde kaart, die aan haar lange lap gehangen kan worden. Een nieuwe en leuke manier om de geborduurde Kerst- en Nieuwjaarskaarten op te hangen. In haar pakketje zaten allerlei kleuren die bij Kerst passen (op een roze na). Er zaten ook kleine linnen lapjes in haar pakketje waar de kaart op geborduurd mocht worden.

Mariette heeft hier in Frankrijk tot aan haar pensioen schapen gehouden. Toen ik bij Lida een Kerstman met een schaap zag, wilde ik dat voor Mariette gaan maken. Via email kreeg ik het patroontje toegestuurd door Lida, waarvoor mijn oprecht hartelijke dank, en ik bewaarde het zorgvuldig tot ik afgelopen maand aan de beurt was om Mariettes vriendschapslap te gaan doen.

Ik kon niet wachten en ben meteen begonnen. De Kerstman is een combinatie van Sinterklaas en de Kerstman. Maar door de ijsmuts is het een echte “Father Christmas”. Ik heb hem alleen een paar laarzen gegeven, want z’n rok, jurk, mantel kwam oorspronkelijk op de grond.

Het schaap met de cadeautjes op z’n rug gebonden is bijna gelijk aan het patroontje, want ik heb het weer een beetje aangepast.

DSC00021

Het is in het geheel 12 cm. breed en 12,5 cm. hoog. Ik hoop dat het aanslaat bij Mariette, in ieder geval vind ik het zelf heel leuk geworden;

Geef een reactie

