Hollands Glorie.

Dit komende weekend is de “Salon du Patchwork” in de markthal van Mirande.

image001

De French Fancy Flowers (onze patchwork group) krijgt drie tafels en twee schermen. We hebben genoeg om alles te voorzien van quilts, maar toch wilde ik mijn Hollands Glorie-quilt afhebben om te laten zien. Het was wel even doorwerken om alles te quilten en dan de binding eraan te maken. Het quilten was een kleine ramp. Ik probeerde het eerst met de naaimachine, maar ik heb geen quilt- of borduurvoet en toen begon het te bobbelen. Het was geen gezicht. Alles heb ik uit gehaald en met de hand in de “ditch” -zoals de Engelsen het noemen-  gequilt. Sommige plekken bobbelen nog steeds een beetje, maar ik krijg het niet weg… Het zij zo!

DSC00006

Het medaljon is ook allemaal met de hand gequilt.

DSC00008

Op de achterkant is het etiket genaaid. Voorzien van titel in het Nederlands en Frans, mijn naam en het jaar in kruissteek- letters en cijfers plus een extra versierseltje.

DSC00011

Het is klaar om gezien te worden.

Een Reactie op “Hollands Glorie.

Geef een reactie

