Driehoek met randen.

Onze borduurvriendin vroeg om randen in een driehoek voor haar “round robin” of te wel “vriendschapslap”. Zoals in de vorige blog al is geschreven, is het vinden van een rand die een rechte hoek maakt haaks op de weefseldraden heel makkelijk, maar een rand die een rechte hoek maakt in een hoek van 45° op de weefsel draden is een ander verhaal.

Ik ben begonnen met een detail van een groot blok uit het boekje “Arabesken, Arabische borduurmotieven3 van Ziva Amir te

DSC00007

vertalen in een rand met de rechte hoek in 45° op de weefseldraden, wat duidelijk in het vorige blogje is beschreven. Ik besloot om me helemaal te laten inspireren door de Arabische motieven, die ik dan in een rand met een haakse hoek in 45° op de weefseldraden moest omzetten.

DSC00006

Dit randje met palmbladeren heb ik schuin gemaakt en daarna een randje met vierkantjes die een soort blaadjes of knopjes vormen.

DSC00005 (1)

Deze “talismannen” zijn verbouwd tot de laatste rand, het is meer een mooie opvulling dan een rand, maar omdat je het in je  hoofd door kan gaan is het toch een randje.

DSC00005

De letters van mijn naam staan links de G en rechts de Q. Mijn hele driehoek in kleuren rood en roze.

Mijn eerste aandeel aan deze lap is klaar. 10 Oktober krijg ik de volgende. Altijd spannend wat dat moet gaan worden!

Een Reactie op “Driehoek met randen.

Geef een reactie

