Meerdere projecten gelijker tijd…

Hoe het allemaal zo in eens komt, kan ik niet verklaren, maar het gebeurt eenvoudig. Even tussen door vroeg mijn vrouw om een tekening te maken voor de koordirigent die een dezer dagen terug naar Engeland gaat en een leuk afscheidscadeau moest krijgen. Ik heb de kerk van Laveraët, waar het koor het afscheidsconcert gaf, getekend.  De dames van het koor staan bij de ingang te zwaaien.

DSC00006 (1)  Bye,bye Sue is de titel.

De eerste ronde van de vriendschapslap is begonnen en ik kreeg een speciale lap in mijn schoot geworpen: randen met een recht hoeken. Geen probleem, dacht ik, want ik bezit enkele sublieme boeken met randen. Maar de randen moeten in driehoeken komen en dan is een rechte hoek even anders omdat de randen schuin staan:

foto

Hier zie je de hoek, die schuin op de weefseldraden staat. In alle boeken die ik heb, vond ik maar EEN schuin randje die een rechte hoek maakte en die had de maakster van deze lap al gebruikt… Dus moest ik iets nieuws bedenken. Na enkele vergeefse pogingen om zelf een randje te ontwerpen door de “normale” hoeken (d.w.z. loodrecht op de weefseldraden) om te bouwden voor deze lap. Dat ging niet goed, want dat is moeilijker,zo niet onmogelijk,. Gelukkig heb ik iets anders gevonden in een oud boekje: ARABESKEN, arabische borduurmotieven door Ziva Amir, ooit uitgegeven door Cantecleer.

DSC00006 (2)

Van het linker patroon koos ik de middelste schuine rij om als rand te fungeren. Op de foto hier boven van de lap, zie je dat ik ben begonnen en dat ik meteen een fout heb gemaakt. Ik heb alles maar uitgehaald en ben opnieuw begonnen onder de punt die er al stond.

DSC00006

Dit gaat goed. Ik ga verder uitzoeken hoe ik de driehoek helemaal ga op vullen.

Na diep zuchten en heel veel uitstel, ben ik toch maar begonnen met het quilten van het middenstuk van de quilt “Hollands Glorie”.

DSC00007

Het schiet niet echt op, maar dat ligt aan me zelf, ik doe liever de andere projecten… Maar dit MOET gebeuren anders komt de quilt niet af en dat kan natuurlijk niet.

Ook Kerst roept om aandacht. We hebben in ons dorp weer in december een Kerstmarkt en daar willen we leuke dingetjes te koop aanbieden, maar die moeten wel bedacht en gemaakt worden. Ik begon vast een Kerstman met rendier te tekenen om een kaart van te maken.

DSC00005

Je kunt wel zeggen dat ik me niet verveel…

.

Een Reactie op “Meerdere projecten gelijker tijd…

Geef een reactie

