Summertime

Het is zomer hier. Het is vaak zeer warm, het heetst was het toen de temperatuur 40° C. bereikte. We zaten alleen maar in de schaduw, maakten ’s morgens het eten al klaar voor de avond, want dan was het koud en lekker fris als het uit de koelkast kwam. We dronken liters water naast de normale avond wijn. We bewogen alleen maar om in het zwembad te komen, waar het zwemwater tot boven de 30° steeg, maar het voelde toch koud aan met een buiten temperatuur van 40 graden. Ik deed verder niets dan tekenen, schilderen en borduren in de hangar, dus overdekt in de schaduw.

Gelukkig is het nu koeler, zo’n 24° en dat geeft weer adem om binnen te zitten en een blog te maken. Ik kan dan ook wat projecten laten zien.

In de hangar show ik de Hollands Glorie quilt, die klaar om te quilten is. Hij is gedubbeld en door geregen. Ik haal diep adem om te beginnen, want quilten vind ik eigenlijk heel vervelend om te doen.

DSC00014

 

 

In een vorige blog heb ik het begin van een rode Kerstlap laten zien. Ik begon met een rand van klokjes. 

DSC00009

 

 

 

 

 

 

Links van de klokjes is een hoekfiguur met een ster geborduurd en rechts een eikel en eikenbladeren rand gemaakt. Daarna ben ik begonnen een alfabet te doen in mooie gotisch aandoende letters.

DSC00005 (1)

 

 

 

 

 

 

In detail ziet de linker bovenhoek er zo uit:

DSC00007

 

 

 

 

 

 

Maar er is ook getekend en geaquarelleerd. Ik heb voor de “Peindre dans la Rue” ,een evenement tijdens de markturen van Montesquiou, waar we tekenden en schilderden terwijl  marktbezoekers konden kijken. Montesquiou is een dorp op een hoogte en was versterkt in de Middeleeuwen om bandieten of rondzwervende, ontslagen Engelse- of Franse soldaten af te weren. Er is nog een poort over en de versterkte muurhuizen waar je tegenaan kijkt  als je van het westen komt.
DSC00005 (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Binnen de poort ziet het er zo uit:

DSC00029

 

 

 

 

 

 

 

 

De muurhuizen zijn in een middeleeuws straatje links van de poort, die ik getekend en geaquarelleerd heb tijdens het evenement: Peindre dans la rue. Dit is het resultaat:

DSC00005

 

 

 

 

 

 

 

2 Reacties op “Summertime

  1. Prachtig plekje Montesqiuou. Je kunt er heerlijk eten voor weinig geld. In okt. 2014 nog geweest en de tekeningen van alle inwoners gezien. Heerlijke streek. De tekening ziet er goed uit. Groet, Dientje

  2. De quilt is heel mooi van kleur, ja het quilten op zich vind ik ook niet leuk want ik kan niet werken met een vingerhoed. Mooie foto’s en natuurlijk je kunstwerk!

Geef een reactie

