Kussentje.

Tussendoor wilde ik “even” een kussentje maken voor Mariette, die deze week jarig is. Bij Soet Idee kon ik een schaapje downloaden en dat patroontje heb ik bewerkt tot een kussentje. Het lapje, waarop ik het schaapje borduurde, is niet echt vierkant geweven, dus het beest werd breder of langer, ’t schaap!

Helaas loopt het ook weleens verkeerd af. Mijn schaap was niet symmetrisch en toen ik er een kussentje van had gemaakt zag het er niet goed uit.

DSC00012

Ter plekke besloot ik om nog maar een schaapje te borduren. Ik heb hard door geborduurd, want het moest wel vandaag af zijn! Kreeg ik ook nog griep en kon ik nauwelijks praten, dat betekende op tijd naar bed met allerlei “gezonde” medicamenten, maar wel dat ik lekker door kon borduren. Loes vond dat er een tekst bij moest, net zoals bij het mierenkussentje. We dachten aan een versje, maar die waren allemaal veel te lang. We zochten naar een spreekwoord. Ze waren wel leuk, maar niet geschikt om te gebruiken: b.v. het zwarte schaap van de familie, kan natuurlijk niet op een cadeautje! We vonden het woord “schaap” in het Latijn “ovis aries”. Dat heb ik er nog onder geborduurd.

DSC00011

Het is zo een leuk cadeautje geworden.

Een Reactie op “Kussentje.

Geef een reactie

