De laatst gemaakte vier vakjes.

Na de randjes en het mierenkussentje heb ik me weer op de Duitse lap geconcentreerd. Er zijn vier nieuwe vakjes geborduurd.

DSC00005

Ik vind het een beetje zonde, dat deze vier vakjes een herhaling zouden zijn van al eerder geborduurde vakjes. Ik vind het veel interessanter om ieder vak te vullen met een ander patroontje, geen herhalingen. Er bestaan genoeg patronen en dus ben ik gaan zoeken naar twee passende figuratieve patronen. In plaats van de lelie maakte ik een hert-figuur uit een Oostenrijks patronenboek met een eikenrandje en een eenvoudig zelfbedacht vierkant figuur.

DSC00005 4

DSC00005 3

De harp met het eikenblad verving ik door twee rozen uit het boek van Valérie Lejeune “Répertoire des motifs.

DSC00007

DSC00005 - Version 2

Ik koos twee alfabetten. Eén uit Valérie Lejeune’s boekje “Minuscules & majuscules”de kleine letters van “Madeleine”.

DSC00003                             DSC00005 2

Het tweede alfabet haalde ik uit Linda Keyes’ boekje “Alphabets Motifs & Borders”, waar de A veranderd is.

DSC00008   DSC00006

Het gebeurt wel vaker dat ik een letter in het patroon niet mooi vind en dan verander ik hem zo dat hij wel mooi is en past bij de andere letters.

Een Reactie op “De laatst gemaakte vier vakjes.

Geef een reactie

