Kerstdrukte.

Het lijkt erop of ik nauwelijks tijd heb om een blogje te maken, want ik ben maar bezig met van alles. In de eerste plaats heb ben we de Kerstmarkt gehad, waar we een hele dag aan de kraam stonden.

DSC00003 2  We verkochten best leuk, nee, de quilt heb ik niet verkocht, die hou ik lekker zelf. ’s Middags gaf ik een “creatieve workshop” aan enkele kinderen, waar ik ze sterren leerde knippen om er een kerstkaart mee te maken. Dit waren enkele voorbeelden:

DSC00002 3

Het viel best tegen voor de meesten, want hier in Frankrijk wordt er niet zoveel gedaan aan de vouw- en kniptechnieken, wat toch heel belangrijk is voor de motoriek (hier spreekt de oud-leraar). Ik hielp ze zoveel ik kon, terwijl een moeder toekeek.

P1570232

De sterren-patchwork-kaarten zijn nauwelijks verkocht, dus zijn ze voor onze eigen Kerstpost bestemd. Iedereen krijgt een sterrenkaart met dezelfde ster linksboven op de enveloppe. Dat kost me wel enkele middagen printen.

DSC00002 2

De bijna laatste serie randjes van dit jaar zijn geborduurd en ik denk er hard over om volgend jaar, wat al over enkele weken begint, niet mee te doen aan de randjes per week. Ik wil graag tijd hebben voor de projecten die ik af wil maken en de nieuwe die ik zo snel mogelijk wil beginnen. Hier de laatste “up-date” van de randjes.

DSC00002  DSC00003

De laatste twee randjes (101 en 102) staan op het patroon in één kleur, maar ik vind ze mooier in twee kleuren. Het laatste randje stuitte me tegen de borst. Ik dacht er zelfs even over om het helemaal niet te borduren omdat ik het niet mooi vond, maar door het om te keren en de kerstballetjes te laten hangen in plaats van te staan maakte het weer aanvaardbaar en zo staat het randje wel leuk!

DSC00003 3

De Duitse lap ligt erg rustig te wachten tot ik weer verder ga. Er is wel één rechthoekje bij gemaakt, maar de andere zaken hadden even voorrang. Ik wil ook nog twee schaar-kussentjes als Kerst-cadeautje maken en voor de grabbelton van onze French Fancy Flowers quiltgroep maak ik een speldenkussenborduursel in een mooi doosje, maar dat laat ik zien als het af is.

Een Reactie op “Kerstdrukte.

  1. Wat ziet het er gezellig uit, de kniptechnieken zou ik ook wel willen leren, ziet er heel goed uit. De randjes zien er ook weer goed uit, gelukkig bijna klaar dan kunnen we verder met onze eigen projecten.
    Ik ben nu op het einde van de lap een klein merklapje aan het maken, wat er dan nog over is aan stof komen de laatste randjes ( of niet )

Geef een reactie

