Doorgaan…

Hoewel de tijd gewoon doorgaat en er allerlei leuke evenementen plaats vinden, zoals beursbezoek in Toulouse en vrienden te eten krijgen, ga ik als er tijd voor over blijft verder met mijn projecten. Elke week op zaterdag begin in aan de Randjes per Week en meestal lukt het om zondag of maandag de twee randjes af te hebben, zodat ik weer verder kan gaan met de Duitse lap.

DSC00002                                               DSC00003

Mijn randjes zien er anders uit dan de patronen aangeven, omdat ik ze aanpas naar mijn smaak. Ik gebruik veelal twee kleuren ook als er één gegeven wordt, wat zo’n randje mooi opfrist. Bij het laatste randje heb ik drie kleuren gebruikt.Het brede randje (de zevende van onder) is helemaal zelf bedacht, want het oorspronkelijke randje vond ik heel vervelend. Ik las op de site van Randje per Week, dat er volgend jaar met ingang van 1 januari een vervolg komt. Weer een jaar lang randjes borduren in het weekend. Ik heb nog niet besloten of ik daar aan mee ga doen… De Marker-pronkrol ligt te schreeuwen om mee te beginnen! Maar eerst wil ik de Duitse lap afmaken en dat duurt nog wel even. Ik ben over de helft en dat gaat lekker.

DSC00015

De rechter alfabetjes zijn enkele weken af gekomen, toen de harp en de lelie klaar waren. Maar het gaat verder met nog een alfabet:

DSC00019

Deze keer heb ik de twee letters van mijn initialen in blauw geborduurd en om het niet helemaal alleen te laten staan heb ik het figuur eronder ook blauw gemaakt.

DSC00016

Gisteren kwam het volgende hokje af. Ik ga gewoon door en pas als deze lap klaar is begin ik met de Handwerken van Marken 2, of te wel dan start ik de pronkrol.

Ik noemde al even de beurs in Toulouse. Tot mijn grote verrassing zag ik een stand met de mooiste sitzen. Het leek erg veel op de stoffen van de Haan en Wagemakers. Ik hoorde de twee heren in de stand eerst even Engels praten en toen gingen ze verder in het Nederlands. Ze spranken ons aan, natuurlijk in het Frans, want we wonen nog steeds in Frankrijk. Maar toen ik zei, dat het ook in het Nederlands kon, gingen we verder Nederlands. Ik zei dat de stoffen verdacht veel leken op de Haan en Wagenmakers’ stoffen, waarop één van de heren zei: “Ik ben de Haan en hij is Wagenmakers.” Ze hebben al een tijdje geleden hun winkel in Amsterdam verkocht en zijn naar Frankrijk verhuisd. Ze staan hier op beurzen en hebben een web-winkel onder de naam: l’arbre de vie:

http://www.l-arbre-de-vie.com

Ik kocht een levensboom en twee bijpassende randen. Prachtig!

DSC00002 (1)

Daar wil ik een quilt van gaan maken en gauw beginnen, al moet ik misschien toch nog meer lapjes van ze aanschaffen…

Een Reactie op “Doorgaan…

  1. De randen Sal gaat gelukkig langzaam naar het eindpunt, ik ben niet van plan hier nog verder mee te gaan het is zo wel goed.
    Net als jij brand ik van verlangen om aan de Marker pronkrol te beginnen, wat voor veel afwisseling zorgt.
    Een mooie zondag en tot de volgende keer!

Geef een reactie

