Cadeautje

Op Facebook plaatste ik een berichtje, dat de eerste vijf personen die reageerden met de woorden:  “I’m in”, in de loop van het jaar een verrassing toegestuurd zouden krijgen. De enige voorwaarde was, dat ze zelf ook zo’n actie zouden beginnen op hun eigen Facebookpagina. Dit in het kader om van de wereld een leukere plek te maken. Ik was heel verbaasd dat er wel mensen het leuk vonden, maar slechts twee reageerden met de woorden: “I’m in!”

Een van hen is Lida, die een eigen blog heeft, die ik zeer regelmatig lees en vaak geef ik een reactie. Ze houdt van handwerken, doet ook mee aan De Randjes Per Week en het leek me heel toepasselijk om iets te borduren als de verrassing voor haar. Nu kan ik het hier laten zien, want ze heeft het cadeautje ontvangen!

In mijn voorraad zijde waren prachtige kleuren. Ik koos donker- en lichtrood  als de twee kleuren. Ik zocht een motief en vond een vierkantje met vlinders in het boek: ‘Repertoire des Frises’ van Valérie Lejeune.

DSC00002

Ik wilde een sier-speldenkussentje maken, dat je aan een schaartje kan bevestigen. Daarom koos ik 13-draads linnen, waar ik over één draadje een vlindertje met de donkerrode zijde borduurde. Het patroontje heb ik verder niet gevolgd, ik maakte het volgende vlindertje dichter bij de vorige. In het midden maakte ik een bloempje in lichter rood, wat ik er ook omheen borduurde als een randje.

DSC00005_3  Op de foto zie je de borduurnaald, die 3,2 centimeter lang is. Het hele motief is dan ook maar twee en een halve centimeter in het vierkant.

Het tweede vierkantje maakte ik andersom: lichtrode vlindertjes en een donkerrood bloempje in het midden.

DSC00003

Inmiddels had ik al besloten dat ik een biscornu ervan wilde maken. ik knipte het linnen, naaide de voor- en achterkant aan elkaar tot er nog genoeg ruimte open was voor de vulling er in te stoppen. Na het gevuld te hebben naaide ik alles dicht . Twee rode kraaltjes werden in het midden genaaid en toen het moeilijkste: het koordje.

Vier vergeefse pogingen heb ik gewaagd en pas de vijfde lukte: een gehaakt koordje, die aan de zijkant aan het biscornuutje kon worden bevestigd.

DSC00005_4 DSC00006_3

Ik ben er best trots op!

Geef een reactie

