Night Quilt

DSC00008

De quilt, die ik twee weken geleden nog “the never ending quilt” noemde, is dan toch eindelijk af. Hij hangt buiten in de hangar aan de waslijn te drogen van het wassen. Hij mag daar voorlopig blijven hangen tot het weer verandert, dan haal ik hem binnen.

DSC00005_2

In het vorige blogje stond deze foto maar  de laatste spiralen moesten nog worden gequilt en de kanten worden gesloten.

Ik wilde deze keer geen traditionele band om de hele quilt heen en ooit las ik bij “Real Men Stich and Sew” een stukje over het zomen van een quilt zonder band en dat besloot ik deze keer te gaan doen.

Eerst heb ik de donkerblauwe bovenlaag met de batting naar binnen gevouwen en daarna de achterkant en toen vast gezet met grote spelden. Buiten in de hangaar heb ik heerlijk kunnen zitten zomen met de , zoals het hier in Frankrijk wel wordt genoemd, de “toi et moi points”, of te wel een steekje aan de overkant (toi) en dan eentje aan deze kant (moi) en zo maak je dan een onzichtbare zoom.

DSC00007

Ik ben er mee begonnen in januari 2010 en in september 2014 was hij af. Het viel me vies tegen om elke maand de blokken af te krijgen, want in het begin was het een BOM (blog of the month). De maten van de mallen veranderden en toen pasten de al gemaakte blokken niet meer bij de volgende blokken, dus moest ik alles aan passen. Nadat ik de eerste van de mandjesblokken echt niet mooi vond, heb ik hem naar eigen inzicht afgemaakt. Ik ben er al met al vier jaar en negen maanden mee bezig geweest. Ik heb er tussendoor nog wel twee andere quilts gemaakt en ik heb natuurlijk ook nog veel geborduurd, zo heb ik er ook een beetje afstand van kunnen nemen. Maar ik wilde persé dat hij klaar zou zijn voor november! Ik ben heel blij dat hij dat gelukt is en dat ik nog tijd genoeg heb om een naam tag te maken met de data, want op 15 en 16 november komt hij te hangen bij de “Salon du Patchwork” in Mirande.

Een Reactie op “Night Quilt

Geef een reactie

