De draad weer opgepakt.

Letterlijk en figuurlijk heb ik de draad weer opgepakt. Ik heb mijn nacht-quilt gequilt, de zijkanten keurig rechthoekig gesneden en nu nog ‘alleen’ de zijkanten dicht naaien. Ik prober het deze keer met de achterste stof en de voorste stof naar binnen te vouwen en dan dicht te naaien, zodat er deze keer eens geen band omheen gaat. 

DSC00005_2

De Duitse merklap heeft er ook weer enkele blokken bij gekregen. Het blijft een kwestie van tellen en blijven opletten, een foutje is zo gemaakt en dan mag ik weer uit gaan halen. Eufemistisch noemt men dat soms “achteruit borduren”, maar ik creëer niks, er wordt niets geborduurd, de draad wordt er alleen maar uitgehaald… Ik waak ervoor om uit te moeten halen, want dan slijt de draad vreselijk en breekt altijd. Maar als het nodig is, dan doe ik het wel!

DSC00002 2

Nog anderhalf vakje en dan ben ik op de helft. Nog even een detail-foto:

DSC00005  

Natuurlijk zijn de randjes ook weer gedaan.

DSC00002  DSC00003

Ik ben het met Jessie eens, dat het wel erg kinderachtige randjes blijven, helemaal geen opbouw in moeilijkheid. Ik maak de lap wel helemaal af, maar versier op eigen wijze de te flauwe randjes. Zo heb ik deze keer er toch weer een donkerder kleur aan toe gevoegd en ook nog meer steekjes. Inplaats van één kruisje in de vierkantjes heb ik dat afgewisseld met vier kruisjes en in het volgende ruitje één kruisje. Het staat wat pittiger!

2 Reacties op “De draad weer opgepakt.

  1. Wow, wat een prachtige quilt, gisteren waren mijn handwerk vriendinnen hier ik heb ze je bericht laten zien.
    Compliment van hun en mij wat een man kan presteren met naald en draad!

  2. Hallo Gerard,

    Wil je de reactie op mijn bericht van needlessatwork nog eens opnieuw schrijven, ik heb per ongeluk op de verwijder knop gedrukt.

    Dom hé.

    Groetjes Jessie

Geef een reactie

