Maak van een gat een deugd.

Tijdens het borduren van het één-na-laatste randje maakte ik een fout. Ik ben braaf de draad uit gaan halen, want de fout was te ernstig om te verdoezelen of zo iets. Helaas raakte de uitgehaalde draad op onverklaarbare wijze compleet in de knoop. Ik besloot om het af te knippen en per ongeluk knipte ik niet alleen de draad af, maar ook in de stof. Een gat was het resultaat! Ik sprak enkele onparlementaire woorden, wilde niet verder gaan en legde de randjeslap opzij. 

Loes, mijn vrouw, opperde drie mogelijkheden om een oplossing te vinden:

– Het gat stoppen. Ik heb al eens een stoplap gemaakt, dus dat kan ik doen!

– De lap in tweeën knippen en zo onzichtbaar mogelijk aan elkaar naaien, alleen blijft dat zichtbaar.

– Maak van een gat een deugd.

Twee dagen later koos ik voor het laatste. Mijn ervaring met de Markerlap kon ik mooi gebruiken.

DSC02092_3 DSC02095

Ik maakte een vierkantje met platsteken om het gat heen. Voorzichtig knipte ik de draden weg en maakte een spinnetje. De randjes heb ik “gewoon” links van het gat verder laten gaan.

DSC00003

Het is allemaal goed gekomen, maar het was wel even goed schrikken, dat is zeker.

DSC00002

De randjeslap blijft gelukkig mooi!

2 Reacties op “Maak van een gat een deugd.

Geef een reactie

