De randjes zijn weer bij en de tekening is klaar

Woensdag en donderdag heb ik hard gewerkt aan de randjes en vrijdag was ik weer bij!

                 DSC00005                  DSC00007

Ik heb wat versieringen aan gebracht, die niet op het patroon staan. Zo heb ik de vierde van onder in twee kleuren geborduurd, waardoor ik het een levendiger slinger vind. Het laatste randje wordt zonder de driehoekjes gegeven, maar dat vond ik saai. Ik heb de driehoekjes erbij bedacht en vind het spannender geworden, ook door het diepte effect.

Ondertussen ben ik middenstukje van het straatje van Montesquiou gaan aquarelleren. De eerste opzet:

DSC00002

Het groen van de omgeving moest nog worden gedaan, maar dan is het beter als alles gedroogd is, anders lopen de kleuren door elkaar heen. De tweede opzet:

DSC00003

Toen alles weer droog was heb ik wat meer accenten aangebracht, de lucht geaquarelleerd, delen van het zwart-wit gedeelte bijgewerkt en toen de potloodlijnen -voorzichtig- uitgegumd. Naam eronder en de tekening is af:

DSC00002

Inlijsten en het kan verkocht worden, als de mevrouw nog belangstelling heeft natuurlijk.

Een Reactie op “De randjes zijn weer bij en de tekening is klaar

  1. Wat is het mooi geworden, als de mevrouw zich niet meld heb je voor jezelf een mooi schilderij.
    Leuk de randjes met je eigen idee erbij, ik doe er vaak een klein verschilletje in maken.
    Achteraf vind ik de randjes erg simpel, had er meer van verwacht.

Geef een reactie

