Nauwelijks iets gedaan…

De laatste weken heb ik nauwelijks een naald in mijn vingers gehad. Ik ben bijna geen steek verder gekomen met de randjes en de Duitse lap. Geen blaadje is er op het applicatie lapje gekomen.

Het is een verdrietige reden hoe dat zo gekomen is: mijn lieve schoonzusje is overleden en wij zijn in Nederland geweest om bij het laatste afscheid te zijn. Gelukkig heeft mijn vrouw een week voor het overlijden nog een weekje in Nederland doorgebracht en heeft daar haar zus bijna dagelijks bezocht. 

Nu ben ik bezig een nieuwe tekening met aquarel te maken van Montesquiou, ons dorp. Een mevrouw bezocht de markt waar ik een standje heb op de – dit jaar voor het eerst – zondagse markt van Montesquiou. Ze vroeg of er ook een originele tekening van Montesquiou te koop was, maar die heb ik al enkele jaren geleden verkocht. Ik heb alleen kopieën en kaarten van Montesquiou. 

  DSC03444

 

Maar ik kan er altijd één maken en dat doe ik nu. Alleen een andere plek in Montesquiou, niet de poort maar een straatje in het “castelneau” (een versterkt dorp op een heuvel en ooit bij een kasteel).

Dit is de eerste opzet in potlood:

DSC00002

Het zwart-wit gedeelte is ook af:

DSC00005

Het is vrij arbeidsintensief werken, hier ben ik de hele middag mee bezig geweest. Morgen ga ik aquarelleren en dat kan ook enkele dagen duren voor ik daar mee klaar ben. 

 

Een Reactie op “Nauwelijks iets gedaan…

Geef een reactie

