Een weekje borduren, quilten en appliqueren…

Wanneer ik me laat verleiden tot het maken van borduursels en patchwork, dan heb ik best veel onder handen. Helemaal als ik twee borduurprojecten aanga en ook nog eens met twee patchwork quilts ben begonnen. Dan is het even heel moeilijk om te kiezen wat ik ga doen en wat ik even laat liggen. Ik moet erbij zeggen, dat quilten niet mijn favoriete bezigheid is en dat ik dat het liefst uitstel tot een andere keer, maar als ik het af wil hebben voor november, dan moet ik toch vaker de spiralen quilten.

DSC00005 2

Iedere zaterdag ga ik verder met het project “Randje per week”. De patronen van de twee nieuwe randjes download  en print ik. Dan kan ik ze gaan borduren. Dat gaat nooit in één keer, want er zijn meestal activiteiten in het weekend waardoor het borduren blijft liggen. Het lukt me meestal wel om de randjes ’s zondags af te hebben.

DSC00005

De lap wordt al lekker lang en is lastig op de foto te zetten. Het wordt allemaal wel erg klein en daarom maak ik de laatste tijd maar een detailfoto van het laatst gemaakte stuk.

DSC00006

De verdere week borduur ik verder aan de Duitse merklap.

DSC00011

Ik ben bezig met de tweede rij vakjes en deze keer werk ik van beneden naar boven, omdat de draad bij het vakje links onder nog lang genoeg was om ernaast verder te gaan. De “afdruk” van de borduurring, waarmee ik het borduursel vast houd, is duidelijk te zien. Het gaat er gelukkig uit bij het wassen.

DSC00007

Toen ik bezig  was met het jachthorentje en de blaadjes, vertelde Mariette , die de lap vorig jaar heeft gemaakt, dat zij dit patroon niet had gedaan omdat ze de hond niet op z’n kop wilde hebben. Hond? Pas nadat ik de lap een kwartslag draaide, zag ik de hondenkop.

DSC00008

 

Het tweede patchwork blok gaat heel langzaam verder: de delen zijn, zover klaar, er op geappliqueerd.

DSC00003

Ronde vormen maak ik met een stukje dun karton, waarom heen het lapje wordt geregen. Dan strijk ik het rondje,         daarna speld ik het op de stof en begin te appliqueren. Halverwege de cirkel trek ik de rijgdraad eruit en haal het kartonnetje weg. Dan appliqueer ik de rest verder. Het valt me alles mee!

 

Een Reactie op “Een weekje borduren, quilten en appliqueren…

  1. de quilt en de randjes zien er heel mooi uit, en de “hondenkop”is volgnes miij een vogeltje ,maar de snavel is een beetje mislukt. Geoown blijven wisselen met de diverse werkje , nou ja werkjes, dan blijft het spannend, Basje

Geef een reactie

