Wat een mens kan doen als het warm is…

We hebben heerlijk weer: zonnig en warm, temperaturen boven de 28 graden, sommige dagen bewolking met een onweersbui, maar tot nu toe valt het allemaal mee. Het zwembadwater schommelt tussen de 24 ° en 29° C. Wat heel goed afkoelen is als ik b.v. het gras heb gemaaid en ook als ik het gewoon warm heb. Alleen komt er geen quiltwerk uit mijn handen. Zo’n driedubbele lap over mijn benen heen gedrapeerd, is een beetje te warm. Daar komt bij dat ik quilten niet echt leuk vind, dus is de warmte een prima uitvlucht om niet te quilten. Ik ben samen met een Franse vriendin begonnen aan een appliqué-blok met Kaffe Fasset stof. Mijn eerste echte appliqué werkstuk. Ik ben heel benieuwd of ik het leuk blijf vinden. Het puzzelen welke delen van de stof gebruikt gaan worden duurde al bijna een hele middag. Maar het begin is er:

DSC00001 2

Een gestileerd bloemmotief moet het worden. De steel en twee bladeren zijn klaar om geappliqueerd te worden, wat prima buiten gedaan kan worden.

Buiten in de schaduw is het heel goed borduren, het licht is prima, dus de randjes worden op zaterdag en zondag gemaakt.

DSC00011

Buiten op het gras staat een tafeltje met een lekkere stoel er naast en onder een parasol borduur ik dan, want ik blijf wel in de schaduw: deze zon is niet geschikt voor mijn noordelijke huid, mijn blauwe ogen en mijn blonde haar, zei de dermatholoog en verbood me om mijn vel aan de zon bloot te stellen. De plekken die hij verwijderde waren gelukkig in het eerste stadium en daarom blijf ik netjes in de schaduw en draag ik maar een hoed met een brede rand.

Vijftig randjes zijn er nu klaar en er komen er nog zesenvijftig!

DSC00012

Nu ga ik verder met de Duitse merklap, maar zaterdag is het weer RANDJESDAG!

 

Tussen de randjes door gaat de Duitse merklap ook verder.

Een Reactie op “Wat een mens kan doen als het warm is…

  1. Heerlijk als het zo warm is,op het balkon zit ik ook in de volle zon maar heb wel zonwering , heb al zes maal plekjes laten weg halen bij de dermatoloog. De eerste plek is door de chirurg weg gehaald, de andere herken ik nu meteen. Je randen worden mooi en het quilten is ook niet mijn ding, wel patchwork maken . Maar ja, daarom kom je ook niet langs het quilten, veel succes ermee!

Geef een reactie

