Up date.


Er is deze laatste week van alles gebeurd, zodat ik niet echt veel heb kunnen borduren. Maar gisterenavond heb ik de twee randjes van het randjeperweek-project af kunnen maken. Het laatste randje kostte me enige moeite, omdat ik tot drie keer toe alles uit mocht halen. De eerste keer bleek ik te hoog te zijn begonnen en kwamen de randjes wel heel dicht tegen elkaar te staan. Eén steekje tussen de randjes is te weinig! Halverwege het borduren klopte het niet met het voorbeeld: ik was één steekje te rechts begonnen waardoor het er te opvallend uitstak. Het lijkt wel politiek: te rechts is opvallend lelijk! De derde keer kwam ik erachter, dat ik ergens in het schuine rijtje een steekje te veel had gemaakt en dus kwam ik weer te hoog uit.  Uithalen en opnieuw beginnen. De laatste keer ging alles goed (ik lette natuurlijk extra goed op!).

DSC00001 11-36-52

Het geheel ziet er al heel indrukwekkend uit!

DSC00001

De volgende twee randjes kan ik pas halverwege de week maken (na woensdag de éénentwintigste mei), want we gaan een weekje naar Nederland omdat mijn schoonmoeder is overleden, gisteren, op moederdag 2014. Ik neem geen randjeperweek-borduurwerk mee, want ik kan er niet zo makkelijk op internet om de randjes uit te printen.

Ondertussen ben ik wel verder gegaan met de Duitse merklap. Twee vakjes zijn gevuld. Beide vakjes zijn zeer bewerkelijke patroontjes, waarbij ik heel goed moest opletten en vooral heel goed moest tellen.

DSC00007

De stof is al wat scheef getrokken, ondanks dat ik in een borduurraam(pje) werk.

 

DSC00002

Je kunt de schaduw van waar het borduurraampje heeft gezeten heel duidelijk zien. Als ik alles klaar heb (wat nog wel even zal duren) dan was ik de lap en zijn de “indrukken” van het borduurraampje weg. Ik moet het zeer zeker wassen, want het begint nu al een beetje te ruiken en ik ben nog lang niet klaar!


 

 

Een Reactie op “Up date.

  1. Halo Gerard, sterkte met het overlijden van je schoonmoeder, hopelijk heeft ze niet erg hoeven te lijden. Je randjes worden mooi en af en toe een foutje gebeurt mij ook, dat mag de pret niet drukken. Ik wens jullie waardevolle en mooie dagen in Nederland.

Geef een reactie

