De peer en de randjes

Het borduren van de twee peer helften vond ik leuk werk. Alles op de bonnefooi geborduurd, bordurend verzinnen hoe ik verder zou gaan. Het is heel leuk geworden met de vogeltjes er op. Het aan elkaar zetten, vullen met lavendel en dichtnaaien gaf niet helemaal het verwachte resultaat. Het is helaas niet echt een goede peer geworden.

DSC00003

 

DSC00004

Het is te plat, al heb ik geprobeerd om er meer lavendel in te stoppen. Misschien lijkt het beter als ik er een lusje als steeltje aan maak. Op zich is het wel een grappig ding geworden.

De randjes van afgelopen zaterdag zijn af. Het zijn Paasrandjes geworden, omdat ik ze vandaag heb af gemaakt. Het gegeven patroon gaf alles in één kleur, maar ik heb het me zelf weer wat moeilijker gemaakt door twee kleuren te gebruiken. Ik heb ten slotte de keus uit de mooie zijden draden in de kleuren blauw.

DSC00001

Het zijden zakje  waar de borduurspulletjes voor de randjes in worden bewaard is gemaakt van mijn oude zijden overhemden, die ik niet meer droeg. Loes heeft het gemaakt als cadeautje voor de nieuwjaarslunch van de French Fancy Flowers en ik lootte haar pakje! Qua kleur en materiaal past het helemaal bij de randjes per week!

DSC00002_2

Alle randjes kunnen net nog op de foto. Binnenkort zal ik het hele lapje fotograferen, maar voor meer duidelijkheid ook in detail! Vierendertig randjes staan er al weer op! Ik ben benieuwd of de lap lang genoeg is, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

 

 

2 Reacties op “De peer en de randjes

Geef een reactie

