Randje 27 & 28.

Na een erg drukke week en een enerverend weekend, omdat de gemeenteraadsverkiezingen in ons dorp plaats vonden. Ik was gevraagd om op de verkiezingslijst te gaan staan en dat betekende dat ik bij de vergaderingen moest zijn om ons programma te maken, bij de openbare vergaderingen waarin we ons presenteerden moest ik natuurlijk ook vertellen wie ik was, wat ik deed en waarom ik me verkiesbaar stelde. Zondagavond was de uitslag van de tweede ronden en samen met de andere niet Fransman op onze lijst werden wij niet gekozen. Merkwaardig dat de twee buitenlanders, maar wel Europeanen, als enige niet waren gekozen. Wij blijven vreemdelingen, dat is duidelijk.

Maar maandag begon ik dan toch aan de randjes en die waren mooi en heel lekker om te maken, vooral de eikelrand. Ik hou van eikelranden. 15 Jaar geleden maakte ik mijn eerste eikelrand. Omdat ik toen nog geen boeken met voorbeelden en patronen bezat, heb ik er zelf eentje bedacht en gemaakt:

DSC00001

Inmiddels bezit ik vele patronen van eikelranden en heb ik er al veel geborduurd. Ik blijf ze prachtig vinden!

Inmiddels zijn ook de bestelde kleutjes blauwe zijde aangekomen. Onze vrienden, die nog in Engeland een huis hebben, hebben de post ontvangen en toen mee naar Frankrijk genomen. Een doosje met twaalf verschillende kleuren blauwe, dunne zijde van Mulberry Silks, dertig meter op een klosje en een plaatje om naar te kijken.

DSC00002

De donker blauwe kleur, tweede van links onder, heb ik gebruikt voor de soldaatjes en ook voor de volgende randjes. De eerste rand samen met de lichte kleur die ik al heb gebruikt en de laatste rand met de paarsblauwe kleur, waar ik deze randjes-lap mee ben begonnen. Ik ben er reuze blij mee en hoop ze allemaal te kunnen gebruiken. Hier is de “Frise par semaine”lap:

DSC00006

Ik heb de eikeltjes iets anders gemaakt dan op de tekening stond. Ik ben begonnen met 3 kruissteekjes in plaats van 5, zoals op de tekening was aangegeven. Het linker eikeltje heb ik van een extra kruissteekje voorzien, al steekt dat net één steekje buiten de rij, maar dat vind ik moeten kunnen.

 

 

 

 

 

 

Een Reactie op “Randje 27 & 28.

  1. Wat een prachtig garen laat je zien, werk je graag met zijde ? Bij sommige merken blijft het garen aan mijn vingers haken wat vreselijk vervelend is.
    Ik heb de randjes klaar maar ik kan de foto’s nog niet bewerken, mijn pc is van een nieuwe Windows versie voorzien en Peter heeft de hele zondag besteed om alles weer te installeren. De fotoshop moet nog gebeuren, gelukkig kan ik wel weer bloggen!

Geef een reactie

