Twee volgende randjes.

Het weekend waren wij nabij Parijs, ongeveer 700 km. van ons dorp vandaan en kon geen “Randje per Week” downloaden. We hadden een afspraak op de Nederlandse ambassade op maandag om een nieuw paspoort te kopen. Het consulaat in Toulouse is in oktober gesloten vanwege bezuinigingen. Daardoor verplicht de regering alle Nederlanders die in Frankrijk wonen om het paspoort in Parijs bij de ambassade te regelen, of in Nederland op Schiphol en in enkele steden. De regering bezuinigt, maar wij moeten veel extra betalen om in Parijs te komen, want de reis- en verblijfskosten zijn natuurlijk voor onze eigen rekening. Maar goed alles is gelukt. We hebben half het centrum van Parijs doorkruist om ergens een pasfoto te laten maken volgens de Nederlandse norm, want die wijkt af van de Franse… Wanneer komt er een Europees paspoort?

Dinsdag zijn we terug gekomen uit Parijs en heb ik de randjes van deze week gedownload. Het  eerste randje was vlug geborduurd. Maar het tweede randje vind ik lelijk. Niet lelijk geborduurd, maar het randje zelf vind ik niet mooi. Het stelt een rij soldaatjes in nazi-parade-pas voor. Goed, je kunt het ook een rij kozakken noemen, maar dat maakt ze niet mooier. Infantiel en klungelig vind ik ze. Toen moest ik van mij zelf beslissen of ik trouw de randjes per week ga volgen, wat ik tot nu toe heb gedaan, of ongehoorzaam dit randje overslaan of een ander randje  – niet volgens de Randje per Week – maken. Eerst heb ik twee van die poppetjes geborduurd om te kijken of het meevalt.

Het valt niet mee. Ze blijven niet mooi. Ik heb ze weg gelegd en heb andere dingen gedaan. Vandaag heb ik besloten om ze toch te borduren. Helemaal opnieuw begonnen, want aan de achterkant zaten de twee kleuren draden vreselijk in de war, dus alles los geknipt en opnieuw begonnen. Het is nu klaar. Ik haal het niet uit, al vind ik het nog steeds niet mooi.

DSC00021

 

 

 

 

 

 


2 Reacties op “Twee volgende randjes.

  1. maak het mutske van de mannetjes even langer en eindig met 1 kruisje dan worden het misschien kaboutertjes xxx
    xxxx
    xxxxxx
    las je nu weet wat ik bedoel , vind ik dat buitengewoon knap fijn weekend Basje

  2. Gerard ik denk dat iedereen deze mening deelt, maar goed wij gaan gewoon verder.Wat een gedoe in Frankrijk om een nieuw paspoort, het wordt dan wel heel erg prijzig!

Geef een reactie

