Rustig doorgaan…

Dat is het gegeven op dit moment: doorgaan, rustig doorgaan. Het vordert gestaag, alleen het is een redelijk groot werk, hoewel het maar één scène is: twee vogels die beiden een aardbei in de snavel houden tussen bladeren en bloemen. Het groeit gestaag en soms vallen de kleuren vies tegen, zoals bij de vogelstaarten.

DSC00001

 

Volgens de teltekening zou ik dezelfde kleur oranje-geel van de poten en de snavel moeten gebruiken voor de middelste staartveer. Ik vond dat wel heel erg oranje, dus koos ik een lichtere kleur geel. Het geel viel echter buiten het kleuren schema, wat ik pas zag nadat de staarten waren geborduurd. De staarten stonden op één of andere manier los van het vogellijf. Loes vond dat ook. Het enige wat er op zit is het geel uit te halen en de lichtere kleur van de buik te gebruiken als middelste staartveer.

DSC00001

 

Zo waren de staarten en de vogels weer een eenheid geworden. Daarna heb ik er redelijk snel de aardbeien bij geborduurd zodat het echt  “de aardbeien dieven” mag heten. Nu wachten nog een stel aardbeien en twee bladeren om te worden gemaakt. Het schiet aardig op.

Natuurlijk wordt er op de zaterdag aan de twee randjes per week gewerkt. Dan liggen de “aardbeiendieven” even stil en ook de peer moet dan wachten.DSC00001_2

 

 

Een Reactie op “Rustig doorgaan…

  1. Wat wordt dit prachtig, jammer dat je het moest uithalen maar ik zou het ook doen, want het blijft je storen.
    Veel succes met de randjes, vind het heel leuk als tussendoortje.

Geef een reactie

