Nauwelijks tijd…

Nee, ik wil met de titel van dit blogje niet zeggen dat ik geen tijd neem om te borduren, nee, ik vond geen tijd om mijn weblog bij te werken. Ik heb toch het gevoel dat dat nodig is, al weet ik niet precies voor wie. In ieder geval doe ik dit heel duidelijk voor mij zelf, maar anderen kunnen er van mee genieten. Het is altijd leuk om reacties te lezen, alleen slechts enkelen van alle bezoekers van mijn blog, schrijven een reactie… Maar ja, ik snap ook dat je niet alle bezochte blogs van een commentaartje kan voorzien, dat zou te veel tijd vragen. En tijd is heel kostbaar.

De Morris-lap vordert gestaag. Het motief heet “Strawberries thieves” en de eerste twee aardbeien zijn geborduurd.

DSC09999

 

De poten en een deel van de vogellijven zijn ook gedaan. De bruine streep is de vleugelrand, maar dat zie ja pas duidelijk als de vogel klaar is.  Het is een heerlijk werkje, veel gepuzzel om de passende kleuren te vinden in onze voorraad DMC. Ik heb gemerkt dat de patroontekening heel onduidelijk is en dat soms één kruissteek wordt bedoeld terwijl ik er twee zie. Waarschijnlijk is tijdens het kopiëren iets verschoven en zijn de hokjes niet even groot op de tekening. Daardoor klopt mijn borduursel niet met het patroon en dan maak ik er maar een sluitend geheel van en dat spiegel ik dan aan de andere kant.

Ondertussen krijgt de peer ook de nodige aandacht. Langzaam maar zeker wordt het gevuld met vogels en de boom.

DSC00001

En natuurlijk wordt er op de zaterdag druk geborduurd aan de twee randjes per week.

DSC00019

Het wordt in één woord heel mooi!

Mijn sterren-quilt ligt maar te wachten tot ik weer moed heb om verder te gaan met het quilten. Ondertussen liggen de blokken van de tweezijdige logcabin ook maar op een stapeltje niets te doen. Ze moeten aan elkaar worden gezet en daarna de andere kant met de hand en daar zie ik enorm tegen op… Maar we hebben wel allerlei fat quarters redelijk goedkoop op de kop getikt en die willen ook heel gauw tot een quilt worden gevormd. Oei, oei, oei, eerst de peer en de Morrislap af hebben, dan ga ik me weer verdiepen in andere projecten.

4 Reacties op “Nauwelijks tijd…

  1. wat een tijd heb je tot je beschikking om met al die werkje t.g.t bezig te zijn de aardbei dieven is een heel mooi patroon en het spiegelen va zoiets is niet gemakkelijk Ik moet spiegelen met een markenlint en dat gaat me met het slecht oog niet zo best af. Nu ga ik proberen van het originele plaatje en kant te scannen en dan vergroot uit te printen, dan weet ik zonder zoeken weer waar ik was gebleven. Peer en randjes ziener oook al zo mooi uit, de peer is een vrolijkerd basje

  2. Wat ziet het er allemaal mooi uit, natuurlijk die gave peer en niet te vergeten die mooie randjes, maar ik ben ook weg van je Morris, dus eigenlijk gewoon van alles! Geniet van je steekjes en de lente, groetjes
    Lida

  3. Wat ben je al ver met je borduurtjes, ze worden prachtig en zo verschillend. Dat is het leuke als je met een paar werkjes bezig bent, kan je altijd eens afwissellen. Ja de reacties schrijven is een ander verhaal, er zijn mensen die durven het niet, maar er zijn mensen die weten niet hoe het moet. Een reactie is altijd leuk, ik heb enkele jaren geleden er een bezoekersteller op gezet, het leuke is dat ik bij een nieuw bericht soms meer als 200 bezoekers heb op de eerste dag. Dus we doen het niet vergeefs en uiteindelijk ook voor ons zelf. Blijf maar trouw schrijven want ik blijf je volgen. ( geen stalker )

  4. Hoi Gerard, ik ben een trouwe volger, maar heb denk ik nog nooit gereageerd. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat een blogger dat op prijs stelt. Maar omdat je het zo uitdrukkelijk stelt wil ik je mijn reactie ditmaal niet onthouden.
    Wat ontzettend leuk al die borduur- en quiltwerken van jou. Toch bijzonder zo’n mannelijk lid van bordurend Nederland en in jouw geval ook daar buiten. Ik heb vooral ook erg genoten van je verslag van de huswif. Leuk hoe je over al je afwegingen schreef. Heel herkenbaar. En nu het slechte patroon. Ja dat moet je dus ook een beetje creatief oplossen. Het resultaat zal vast prachtig zijn.
    Ik zal me voornemen af en toe eens een aardig berichtje achter te laten, maar ga vooral door met die leuke verhaaltjes. Ik geniet er van.

    Met vriendelijke groet,

    Barbara Jongbloed

Geef een reactie

