Stoplapje.

Bij het lezen van Lida’s weblog bedacht ik me dat ik ook ooit een stoplapje heb gemaakt, maar nog nooit heb laten zien. Nu is dan de tijd gekomen. Ik heb het tevoorschijn gehaald en gefotografeerd. Een lapje met zes stoppen.

 

 

 

DSC09999

 

Het is niet echt moeilijk om te doen, je moet alleen heel goed tellen anders klopt het patroontje niet meer.  De middelste boven aan is het eenvoudigst: gewoon één op en één neer. Hier komen de andere stopjes in detail:

DSC00003

DSC00004

DSC00005

DSC00006

DSC00007

Toen ik klaar was, hoorde ik, dat ik het niet helemaal goed had gedaan: ik had geen spelden links en rechts van de door te stoppen vlakjes gestoken. Dat moet wel, zei men, want dan kun je het niet te strak aantrekken, waardoor er gaatjes in de stof kunnen ontstaan. Gelukkig is het goed gegaan en zijn er geen gaatjes links en rechts gekomen. Ik vind de stopjes met twee kleuren regelrecht spectaculair. Je ziet dan heel mooi het patroontje.

Helaas heb ik het niet afgewerkt, dus dat gaat nog gebeuren, ooit.

 

 

2 Reacties op “Stoplapje.

  1. Gave lap zeg en ik vroeg mij dus al af of ik net als bij sokken stoppen een lusje moest laten in het stopgaren, voor de krimp zogezegd! Maar nu ik de jouwe heb gezien, krijg ik steeds meer zin om eraan te beginnen! Groetjes
    Lida

Geef een reactie

