Mijn HUSWIF is af!

Eindelijk is het dan zover: mijn huswif is helemaal af! Volgens de instructies had ik het al af, toen ik de pagina’s aan elkaar had genaaid en er een boekje van had gemaakt.

DSC00004

Het boekje had nog een bandje nodig, dat de bladzijden bij elkaar zou houden. Ook de dingetjes, die er in bewaard werden, mochten er niet uit vallen. Ik besloot toen om een randje met een mooi motiefje te borduren. Een soort Keltisch vlechtwerk in rood en blauw.

DSC00024

De knoop had ik op de “Salon du Patchwork” gekocht. Het borduren werd onderbroken door de kerstactiviteiten en door het feit dat ik de dag voor kerst ben gevallen en zwaar mijn arm had gekneusd, zodat ik hem nauwelijks kon gebruiken. Gelukkig volgden Loes en onze gasten de instructies braaf op en de kerstdiners hebben er niet onder geleden. Alleen borduurde ik pas deze week weer. Ik bedacht al borduurend een eigen variatie om een knoopsgat in te kunnen maken. Toen het borduren klaar was heb ik de achterkant eraan genaaid en moest het toen binnenstebuiten keren. Wat een verschrikkelijke klus is dat! Het duurde langer dan een uur voordat het gebeurd was. Toen heb ik het gestreken en het bandje was klaar op het knoopsgat en de knoop na, wat ik vandaag heb gedaan:

DSC00001

De allerlaatste handeling was het bandje om het huswif te wikkelen en dicht te knopen.

DSC09999

DSC00001

Nu mag ik van mezelf aan een volgend project beginnen… Tussendoor borduur ik verder aan de “peer” en ik ben bezig spiralen te quilten op de sterrenquilt.

4 Reacties op “Mijn HUSWIF is af!

  1. Wat een perfect randje is dat geworden, zo mooi en dat knoopsgat op deze manier is echt geweldig! Petje af! En ik wist niet van je peer, heb blijkbaar weer wat logjes van je gemist (zal de link opnieuw maken!) en dus even terug gebladerd en daar vond ik jouw gave exemplaar! Man wat leuk met die vogeltjes! Nu ik ben heel benieuwd hoe jij hem af gaat werken en natuurlijk wens ik jou ook veel plezier met je randjes, groetjes en een heel fijn weekend,
    Lida

  2. Dag Gerard, alweer even geleden dat ik via de Huswif-internetgroep contact had……andere dingen aan mijn hoofd maar ik heb het Huswif nu weer ter hand genomen en ben bezig met pagina vijf, de knoopsgaten. Via Google (wilde wat meer weten over trens) kwam ik jou Huswifknoopsgaten tegen. Lees nu dat hij af is, enne….. wat is hij mooi geworden. Van Harte! Groet Carin.

Geef een reactie

