Nieuwe projecten…

Het is een heerlijk drukke tijd. Nee, wij vieren geen Sinterklaas, dus geen surprises en gedichten, maar we zijn bezig om dubbelzijdig logcabin tafelkleed te maken. Loes en ik hebben bij een patchwork-vriendin, Sian, een ééndagscursus gedaan en we hebben die dag allebei vier blokken gemaakt.

photo 1

photo

 

Het leuke is dat de blokken te gelijker tijd zijn gemaakt. Loes’ stof en kleur keuze is op de bovenste foto te zien en mijn keuze is de onderste. Als je de blokken omkeert, krijg je de andere kant te zien, die ook geheel afgewerkt is. Het is een simpele truck, wat lastig uit te leggen is, maar als je het eenmaal hebt gezien is het logisch. Inmiddels hebben we twintig blokken af en zoeken we een bijpassende stof voor de sashing te maken. Ook weer in twee kleuren: één voor Loes’ kant en één voor mijn zijde.

Ondertussen borduur ik aan een peertje, zonder patroon, al doende zelf ontwerpend. Heel leuk. De peervorm heb ik van internet gehaald dankzij Lida.

photo

 

Ik denk er twee te borduren, aan elkaar te zetten en te vullen met lavendel. Eerst maar deze kant af maken.

Dan borduur ik ook het bandje voor mijn huswif dicht te houden. Op de “Salon du Patchwork” was een stand met allerlei oud spul: garens, bandjes, kantjes, oude lapjes stof, vingerhoedjes, naalden en oude knopen en nog veel meer lekkere snuffel spulletjes. Ze zagen mijn huswif en de mevrouw en meneer kwamen met een zakje waar allerlei mooie oude knopen in zaten. DSC00023

We kochten er zeven en de blauwe komt op het bandje voor het huswif. Plotseling riep de meneer: “Gérard…” en gaf me een setje in het blauw voor in het huswif cadeau:

DSC00025

 

Het is een naaldenkokertje, een garen spoeltje en een “naaldje” om elastiek ergens in te rijgen. Het kleurt prima bij het blauw van het huswif. Heel aardig van deze mensen.

Ik ben dus lekker bezig, warm bij het houtvuur in de kachel, daglichtlamp aan in de avond. Het is echt al winter: nachtvorst, maar stralende zon overdag.

 

Geef een reactie

