Nog steeds bezig met de laatste pagina…

Het huswif vordert gestaag, maar zeer langzaam. Zoals ik al eerder vermelde, heb ik het idee van een ansichtskaart gekozen om de achterkant van het huswif te verfraaien. Ik  heb er mijn naam en adres op geborduurd, alsof het een te versturen kaart is.  Men verstuurt nauwelijks nog een kaart of brief; de meeste post gaat tegenwoordig via het internet. Ik vond het “ouderwetse” idee van een kaartje versuren leuk om te bewaren. Het is ook handig dat mijn adres erop staat, dan kan een eerlijke vinder het naar me terug sturen, al hoe wel ik betwijfel of ik het huswif ooit zal kwijtraken of verliezen. Zo zag de onbeschreven kaart met het adres eruit, met een soort postzegel:

DSC09981

 

Ik heb geprobeerd om er stroken leuke stof aan te zetten en dat te versieren met een festonsteek en een flanelsteek. Ik was niet tevreden met het resultaat en heb alles weer losgehaald. Ik concentreerde me op het verhaaltje, dat ik er als groet op de kaart wilde gaan maken, maar eerst maakte ik een randje in plaats van de stroken stof. Ja, ik blijf dus een borduurfanaat, want het randje werd geborduurd. Na het eerste randje kwam er een tweede. Ik wist geen pakkende tekst te verzinnen om op de “kaart” te zetten, dus borduurde ik er meer randjes op. Wat kon ik er eigenlijk bij schrijven? Zoiets als: “Lieve eerlijke vinder, stuur het terug naar…?” Of  “uitnodiging voor de salon de la broderie?” Een spreuk? Nee, ik bleef randjes borduren tot er geen ruimte meer over was voor een tekst en dat beviel me prima.

photo 1

Bij het onderste randje had ik de aanzet van de blauwe driehoekjes niet gemaakt, maar ik vond het niet af. De mening van Loes gevraagd en zij vond ook dat de blauwe aanzetjes er moesten komen. Het vervelendste was dat ik voor één kruissteekje de draad aan en af moest hechten, maar dat had ik er wel voor over. Het valt bijna niet op, maar ziet er echt beter uit zo.

 

 

 

photo 2

 

De kruisjes zijn miniem maar het sluit toch de rand mooi af. Ik ben er nog niet, want er moeten meer randjes onder, om evenwicht te bieden: de bovenste randjes steken boven de tekst van het adres uit en onderaan (nog) niet. Daar ben ik nu mee bezig en net als de bovenste twee randjes worden ze met rood en donker blauw geborduurd. Het duurt wel lang voor het huswif af is.  Het zij zo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 Reacties op “Nog steeds bezig met de laatste pagina…

  1. Leuk om te eindigen met een kaart. De randjes zijn erg leuk bedacht!
    Toevallig las ik op een Frans blog van de week, dat er veel aandacht is voor de geschreven kaart.
    Het wordt een mooi Huswife en daar gaat het om , niet om de snelheid.
    Mijn moeder (95) en handwerkster , zegt altijd goed werk moet lang duren.

    groetjes, Evelyne

Geef een reactie

