Vierlanden theedoek.

De theedoek waar ik vorig jaar september aan ben begonnen te borduren is KLAAR!  Een heerlijk gevoel van voldoening en tevredenheid is er over me gekomen. Een jaar lang werken aan een lap duurt lang en het lijkt niet op te schieten, maar op de helft gekomen leek het veel sneller te gaan, tot begin van de lente… Maar ja, toen borduurde ik veel meer aan het huswif en dat kostte ook aardig wat tijd. Maar vandaag is de Vierlandentheedoek gewassen, gedroogd en klaar om bekeken te worden.

Het laatste overzicht wat ik heb laten zien is dit:

DSC09975

Ik was begonnen om beneden op te vullen, omdat de er niet genoeg ruimte zou overblijven om de onderste grote levensbomen te kunnen plaatsen. Ik vind die zo mooi, dat ik ze er persé op wilde hebben. Dus borduurde ik eerst de grote levensbomen. Later kon ik beslissen welke kleinere patronen ik er tussen zou borduren.

De rechter onderste levensboom met wel tien vogels blijf ik prachtig vinden, dus nog een keer een detail foto.

DSC09972

Het bovenste deel van de rechterkant bleek te schreeuwen om opvulling, want er was echt te veel leeg gebleven. Een cirkelpatroontje , twee bomen en daar onder nog een krans met een ster erin, hebben het vol gemaakt.

DSC09970

Aan de linkerkant onderaan borduurde ik de naam van ons dorp en het jaartal in letters die al gebruikt waren, met kleine aanpassingen.

DSC09968

Natuurlijk wil ik niemand in de toekomst laten worstelen over de vraag wie deze lap geborduurd heeft en daarom staat mijn naam er duidelijk op.

DSC09967

Men zal toch enig speurwerk moeten verrichten om er achter te komen dat het een man is dit dit heeft gemaakt, maar dat moet te vinden zijn, ook al staat het niet op de lap.

En dan hier het geheel:

DSC09974

Met heel veel dank aan Marcella, die de theedoek heeft gegeven en Sytske, die het patroon en de zijde cadeau heeft gedaan. Heel hartelijk bedankt!

Hoe ik deze lap ga gebruiken – als ik hem ga gebruiken – weet ik nog niet. Voorlopig ligt hij te pronk om bewonderd te worden. Volgend jaar zal hij op de “salon de la Broderie” in Mirande life te zien zijn, maar dat duurt nog tot in april 2014.

5 Reacties op “Vierlanden theedoek.

  1. Hoi Gerard,
    Ik heb de foto uitvergroot en opgeslagen in het mapje: Creaties van anderen, want wat is deze mooi geworden! Ik vind hem echt schitterend en heel inspirerend!
    Ik zou hem ook graag eens borduren, maar dan in blauwe tinten, hij is zo gaaf!
    Voorlopig gaat de DJ en allerlei cadeautjes voor maar eens! Gefeliciteerd met een geweldig mooie creatie!
    Groetjes
    Lida

  2. Wat super zeg, gefeliciteerd met dit mooie resultaat. Ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen: soms voelt het of er geen eind aan komt, maar als je dan halverwege bent, lijkt het inderdaad soms veel sneller te gaan. Je mag trots zijn op dit mooie eindresultaat!

Geef een reactie

