Het schiet niet op…

De zomer is nog volop bezig met lekker warm en zonnig weer.

DSC09983

Ik zit veel buiten in de schaduw ( zon op mijn huid is ten strengste verboden…) te lezen, te borduren en zelfs de sterrentop is  van voering en achterkant voorzien. Nu nog “even” rijgen” en dan kan ik gaan quilten. De clubs zijn weer begonnen, dus ik vind dat ik ook weer moet gaan quilten. Maar al deze dingen schieten niet echt op. Kijk naar de laatste pagina van het huswif. De bedoeling is, dat er mijn naam op geborduurd wordt met enkele eenvoudige randjes als versiering. Ik dacht dat het leuk was om de naam als een achterkant van een ansichtskaart te maken, met een borduursel als postzegel. Dat heb ik dus gedaan, maar toen…

DSC09981

… ik het patroon volgde, maakte ik er een leuk randje van een andere stof aan en zette het vast met een festonsteek. Een tweede randje zette ik vast met de flanelsteek . Helaas vond ik het heel lelijk. Waarschijnlijk  heb ik leuke stofjes gekozen, die niet bij het borduurseltje pasten. Nijdig heb ik alles weer losgetornd. Nu sta ik voor een keerpunt: volg ik de aanwijzingen van het patroon en maak ik de achterste pagina af met andere bandjes? Of maak ik een eigen achterkant? Ik sudder er nog even over. Alleen schiet het zo niet op…

Ja, om het borduurlinnen niet te laten rafelen heb ik het met de machine om gezig-zagd. Niet volgens de afspraak, maar wel heel doeltreffend en makkelijk!

DSC09984

Op deze foto ligt de Vierlanden-theedoek – waar ook nog steeds mee verder ga- even op het tafeltje naast mijn stoel, zo dat ik een kopje koffie kan drinken. Ik laat pas als hij helemaal klaar is het eindresultaat zien, zo houd ik de spanning er nog even langer in.

4 Reacties op “Het schiet niet op…

  1. wat dacht je van een randje spreekwoorden die op naaien slaan. dan kan het echt op een beschreven anzichtkaart gaan lijken, En ja het mooie weer is bij jullie natuurlijker als in het kikkerland .Succes met de plannen en als het echt gaat nazomer komt de zin om iets te doen ook wel weer,.basje

  2. Hoe boos is boos? Denk dat je de oplossing al gevonden hebt. Nu nog alles in en aan elkaar “met de hand” naaien en je kan je genieten van een eigen Huswif. Kan zelf nog steeds met veel plezier de mijne bewonderehn. Succes . Hier nog een staartje nazomer dat is ook prettig. Hartelijke groet Hannie

  3. Op dit moment is het hier bij ons ook weer even opnieuw zomers warm, lekker hoor. Je schiet lekker op met je Huswif, succes met de laatste “hobbels in de weg”, je komt ongetwijfeld op een goeie oplossing uit. Succes ermee!

Geef een reactie

