Nog twee mandala’s.

Omdat ik geïnspireerd was en onze tuin heel veel ideeën gaf, heb ik twee tekeningen gemaakt.

DSC09983

De hop zien we regelmatig op het grasveld wormen en insecten eten. Een keer zagen we er enkele de processierupsen nuttigen! Prima opruimers van die gevaarlijke rupsen. Vorig jaar nestelden er een stel hoppen in de eikenbomen. Vandaar dat ik een hop heb getekend op een blauwe pilaar met echte acanthus-bladeren. De acanthus groeit ook in de tuin. Voor het huis is een cichorei iedere morgen ons aan het verwennen met nieuwe prachtig blauwe bloemen. In de middag zijn ze al verdord, maar de volgende morgen staan er weer nieuwe te bloeien. Prachtig en dus staat het ook op deze tekening. Het landschap op de achtergrond is het landschap van onze omgeving. Een mandala van ons plekje!

DSC09894

Het puttertje nestelt heel veel in de parasoldennen en na een flinke stormwind kan er een nestje uit de boom zijn gewaaid. Soms zitten er afgeknipte borduurdraden in verwerkt, als ik buiten heb zitten borduren en de afgeknipte draden weg heb laten waaien. De artisjokken laten we bloeien, want er zit meestal veel luis in en dat krijg je er niet echt uit al was ik ze honderd keer. Ik vind de kleur schitterend en daarom heb ik artisjokken in bloei getekend. De pluizen na de bloei eten de puttertjes! De lachende buddah is een houten beeld uit China en het landschap erachter is ons eigen uitzicht. Een opgaande zon erachter symboliseert de komende dag, de toekomst. Heel feestelijk met de linten heet deze mandala ook “joy”.

3 Reacties op “Nog twee mandala’s.

  1. ziet er weer heel mooi uit en dat alles in je eigen tuin, Ik ben al blij met een bak geraniums, ouderwetse felrode en een pot lavendel en een hortensia. de uitgebloeide planten gaan via de huis meester weer in de tuin terug. Basje

  2. Wat een schitterende tekeningen zijn het geworden en ik vind het zo leuk als je vertelt hoe je het hebt samen gesteld. Prachtig die bloeiende artisjokken, die heb ik zelfs nog nooit zo gezien.
    Groetjes en plezier met de steekjes,
    Lida

Geef een reactie

