Eén-na-laatste pagina van het huswif.

Het heeft “even” geduurd, maar tussendoor is dan toch pagina 7 van het huswif af gekomen. Ik heb al het borduurpatroon en het randje met eikenbladeren en eikels laten zien. Er onder is een open zoompje gemaakt en toen moest er een tekst komen. In de handleiding stonden enkele gezegdes, maar die sloegen niet op mij. Ik wilde iets met geduld…

DSC09881

 

Een rode G in een blauw ruitjes veld gemaakt en toen het woord “geduld” verder geborduurd in blauwe letters uit het boekje van Linda Keyes met het woordje “is”. Het zal misschien wel opvallen, dat ik heel vaak dit letter type gebruik. Ik vind het namelijk heel erg mooi: een duidelijke drukletter, die niet te groot wordt.

Nee, het is niet “Geduld is een schone zaak” geworden, al had ik dat wel in mijn hoofd, maar dat is te afgezaagd. Loes heeft het volgende gezegde op Internet gevonden en ik vind het zeer toepasselijk:

DSC09882

 

Om de tekst heen is een randje geborduurd van een slingerplant, die rode bessen heeft en één bloemetje. Dit randje komt uit het boekje “Bordures & Frises Fleuris” van Valérie Lejeune. Ik heb het een beetje aangepast om het passend om de tekst heen te laten slingeren. Het bloempje is een ideetje van mijzelf.

DSC09884

 

Het geheel is de bovenkant van een insteekvak, dat gevoerd is. De voering komt als een biesje onder het borduurlinnen uit. Ik blijf het stikken met de hand een zware klus vinden, want ik kan het maar niet mooi regelmatig voor elkaar krijgen. Gelukkig vallen de zoomsteken een beetje weg  in de rand tussen het linnen en de bies.

DSC09885_2

Het geheel ziet er goed uit. Ik ben er echt een beetje trots op.

De laatste pagina gaat nu beginnen…

 

5 Reacties op “Eén-na-laatste pagina van het huswif.

  1. Nu, je kunt ook met recht trots zijn. Wat heb je het weer mooi en zo persoonlijk gemaakt. Ik vind de spreuk geweldig gevonden, chapeau voor Loes.
    De bessenrand met het bloemetje is ook mooi gevonden.
    Het wordt een prachtige huswif.

    Groetjes vanuit een regenachtig Frankrijk, Evelyne

Geef een reactie

