Nieuwe mandala’s

Voor de jaarlijkse zomertentoonstelling van kunstenaars uit de streek ben ik voor de derde keer uitgenodigd om tekeningen op te hangen. Ik had in de loop van het afgelopen jaar precies één mandala getekend. De shamaan:

DSC09879

De tentoonstelling vindt plaats in “La Maison de Gascogne” in Auch, de hoofdstad van het departement Gers (32).

DSC09961

Het was ooit de graanbeurs van de stad en nu worden er allerlei culturele evenementen gehouden. ’s Zomers is de beneden verdieping open gesteld voor “artisans” , die hun zelfgemaakte waren kunnen verkopen. Natuurlijk zijn daar ook enkele wijnhuizen om hun wijn te promoten en zoals het in deze streek heel normaal is ook de lokale “eend producten” die hier ambachtelijk worden gemaakt

DSC09958

La Maison de Gascogne heeft links en rechts van de ingang twee bijna monumentale trappen, die naar een galerij leiden die in een u-vorm het hele gebouw omgeeft.

DSC09965

Daar zijn stands voor de kunstenaars klaar gezet. In feite eenvoudig plaat-materiaal waar geen haakje in geslagen mag worden. Alles moet met haken om de bovenrand en kettinkjes worden op gehangen.

DSC09959

Ik heb een prachtige plek gekregen, waar mijn tekeningen heel mooi uit komen. Om niet alleen één nieuwe mandala te showen heb ik er deze maand nog twee gemaakt. Hard werken in de schaduw van de hangaar, want het is momenteel schitterend weer, boven de 30° C. Heerlijk borduren en tekenen.

DSC09913

Deze mandala met het roodborstje met de vogel-waterlelie erachter heet “confiance” (vertrouwen).  Ik had hem op Facebook gezet en daar is hij bijna onmiddellijk gekocht. Hij hangt nu met een groene sticker van gereserveerd op de tentoonstelling.

DSC09946

“Vérité et Aventure” is de titel van de laatste mandala. Het winterkoninkje zit op een stenen uilenbeeld met een blauwe lotus erachter en de zon.

5 Reacties op “Nieuwe mandala’s

  1. Wat prachtig, kijk dat wist ik dus niet dat jij Mandala’s tekende en nu kan ik er lekker van meegenieten! Wat een mooie kleuren en wat een schitterende creaties, petje af of moet ik zeggen Chapeau Monsieur!
    Groetjes
    Lida

  2. Wat een prachtige Mandela’s. Ik snap dat degene met het Roodborstje snel was verkocht! Mooi kleur gebruik! Is het pastelkrijt ?
    Mijn zusje woont in Labatut , dus is mijn vraag of de tentoonstelling nog heel de zomer is . Ik weet zeker dat ze gaat kijken, want ook zij schildert en borduurt en is creatief.

    Fijne week verder, groetjes Evelyne
    http://eefsneedle.blogspot.com

    PS er is weer een nieuw peertje uitgebracht om te borduren, vrij te downloaden bij Samplers en Santa’s.

  3. Wat een mooie tentoonstelling, en wat leuk dat je hier je mandala’s mag tonen. Knap hoor, dat je zo kunt tekenen. Het gebouw waarin de tentoonstelling is, is ook erg mooi!

Geef een reactie

