Randje.

Hoewel wij tien dagen “even” in Nederland zijn geweest en ik het te borduren randje had mee genomen, voor het geval ik niets te doen zou hebben, zijn er heel weinig steken gezet. De meeste dagen heb ik geen steek uitgevoerd. We zijn wel druk doende geweest om de familie te bezoeken. Samen met mijn broer en schoonzus zouden we het net opnieuw geopende Rijksmuseum gaan bezoeken, maar de dagen dat wij samen konden, waren de drukste dagen, waarschuwde men op de website van het Rijksmuseum. Wij hadden geen zin om bezoeker tegen bezoeker aan de schatten te bewonderen, dus zijn we van plan veranderd en hebben de Haarlemse Frans Hals tentoonstelling bezocht. Prachtig! Wat ben ik toch weg van zijn manier van schilderen. Sinds de eerste grote Frans Hals tentoonstelling in 1962 ben ik al bewonderaar van Frans Hals en heb de hoon van velen doorstaan als ik hem mooier vond dan Rembrandt. Het was weer genieten!

Ik was met de volgende bladzijde van het huswif begonnen. Het wordt een zakje met een geborduurd randje en teksten eronder geborduurd. Het randje vond ik te eenvoudig en koos een ander patroontje uit het boek: Répertoire des Frises door Valérie Lejeune. Ik ben weer eens gevallen voor eikenblaadjes met eikels.

DSC09907

In Nederland heb ik tussen alle bezoeken door één blaadje kunnen borduren. Maar nu weer thuis in ons paradijsje zijn ben ik verder gegaan en heb al wat meer blaadjes en eikels gemaakt.

DSC09906

Ik ben mijn huswif begonnen met de kleuren rood en blauw en dat zet ik het hele project door, dus nu ook een rood blad en een blauw eikeltje. Hoe het verder gaat worden kan ik nog niet vertellen, want er borrelen allerlei ideetjes in mij op tijdens het borduren en ik weet nog niet welke ik zal kiezen. Voor mij dus ook nog een verrassing. De tekst, die ik ga borduren, heeft Loes gevonden.  Heel toepasselijk voor mij! Ook dat houd ik nog geheim.

Eerst verder aan het huswif werken, al borduur ik ook nog steeds aan de Vierlanden theedoek. De top van mijn sterrenquilt gilt om te worden klaar gestoomd om te kunnen gaan quilten. Het lijkt wel of ik het druk heb.

3 Reacties op “Randje.

  1. Het is een mooie rand die je gekozen hebt , goed dat je de kleuren doorzet anders zou het misschien geen eenheid vormen.
    Je houd de spanning er wel in, door je in geheimen te hullen.
    Ja, die drukte als je naar Nederland gaat is mij ook bekent, iedereen wil je weer zien , toch knap dat je dan nog tijd vindt om naar het museum te gaan.

    Succes met je steekjes en groetjes, Evelyne

  2. Al je goede voornemens in het water gevallen, ik herken dit. Als je weer in je paradijsje bent is nog altijd het mooiste want hier ben je thuis. Ben benieuwd naar je verdere vordingen, het ziet er al weer goed uit. En je geheimen kunnen we dan lezen in je borduurwerk.

  3. Leuk dat jullie een aantal dagen in Nederland waren, en zo te lezen hebben jullie een fijne tijd hier gehad. Tja, plannen maken om tijdens de vakantie wat steekjes te maken herken ik ook, maar ook bij mij komt er vaak weinig van terecht. Vorig jaar in New York heb ik 1x iets op de hotelkamer gedaan, maar dit jaar Londen helemaal niets. Je schiet lekker op met je Huswif, veel plezier ermee, het ziet er mooi uit.

Geef een reactie

