De volgende pagina.

Pagina nummer 4 van het huswif is klaar. Ik vond een pagina met alleen een garenzakje met erop het woord “garens” geborduurd wat saai, helemaal omdat ik geen schitterende Keltische knoop bezit, die het voorbeeld liet zien. Ik zag bij een ander allemaal woorden “garens” erop geborduurd en dat idee heb ik overgenomen. Het zakje is geborduurd met allerlei woorden “garens” in diverse lettertypen en in verschillende leesrichtingen, zodat je het van alle kanten lezen kunt. OP zijn kop, van links en rechts en op de normale wijze.

DSC09939

 

Als extraatje zijn de garens, die ik gebruik erop geborduurd: katoen, zijde, wol en linnen. Twee randen van 5 kruisjes hoog werden verlengd tot bandjes, waar de lussen aan bevestigd werden die het zakje sluiten met de antieke linnen knoopjes. Het motief van de 2 randjes heb ik voor een bandje waar een koperen ring aan zit gekozen. Een leuke garenhouder op deze manier.

DSC09940

 

In de vergroting kun je de letters duidelijker zien. Ik merk, dat ik heel vaak op letters uitkom die ik vaker heb gebruikt. Die letters vind ik het mooist, dat is duidelijk.

DSC09942

 

Heel bewust heb ik deze keer ook voor een schuine letter gekozen. Als extra versiering zijn er twee klosjes en een pijpje garen ertussen geborduurd . Ook nu weer viel mijn kleur keuze op blauw en een beetje rood om even een ander accent er in te krijgen. De hoofdkleur voor mijn huswif is blauw geworden. Ik varieer eigenlijk niet eens. Blauw en rood zijn mijn kleuren, dus ook voor het huswif.

Op naar pagina 5.

 

 

4 Reacties op “De volgende pagina.

  1. wat een puzzelwerkje en ik ben weg van het garenzakje, Heel leuk idee met de verschillende letters, Het gaat nu wel heel vlotjes. Basje

Geef een reactie

