Tekeningen.

Op het feest van Saint Mont, palmzondag, stond ik in de markthal van Bassoues om mijn tekeningen te laten zien. natuurlijk konden ze worden gekocht, alleen zijn de beurzen gesloten om zoiets als luxe tekeningen aan te schaffen. Ik had ook een mapje van vier verschillende mandala wenskaarten met enveloppen te koop en daar heb ik er 5 van verkocht. Maar het is erg leuk om op zo’n markt te staan en te vertellen over wat je tekent. Vaak wordt mij gevraagd uit te leggen, hoe ik zo’n mandala maak. Het komt er in het kort op neer, dat ik een cirkel teken met een passer en dan in het midden begin met een kleur, die intuïtief is gekozen. Verder merk ik wel wat er uit groeit. Ik heb niets in gedachten om te maken, het gaat vanzelf en op een gegeven ogenblik lijkt het gekleurde vlak op iets of ineens denk ik aan een vogel, of boom of dier, wat dan uitgebouwd kan worden. Dit zijn de vier kaarten, die samen in een setje zitten:

DSC07284

DSC08260

 

DSC09119

 

DSC08820

 

Iemand noemde de mandala’s mijn dromen en daar is het goed mee onder woorden gebracht.

De laatste mandala is een sjamaan. Een man met een dierenhoofd omringd door allerlei totemdieren, van eekhoorn, uil, adelaar tot wolf. Dit is mijn laatst gemaakte mandala en zeer dierbaar, dus (nog) niet te koop.

DSC09879

Geen mandala is er  verkocht, maar er kwam wel een lieve mevrouw vragen of ik ook kleinere tekeningen kon maken. Zij had een vriendin, die binnenkort jarig is en zij wilde haar een tekening geven van een wolvenkop, omdat ze weg van wolven is. We kwamen overeen dat het een tekening in zwart wit zou worden, dus een pentekening. Het formaat werd besproken en de prijs. Voor 3 april moest het klaar zijn. Ik ben eerst foto’s gaan bekijken van wolvenkoppen. Met internet zijn er vele foto’s te zien. Ik drukte er enkele af en begon te tekenen. Het was alweer een poosje geleden dat ik zwarte inkt gebruikte en moest er weer even inkomen. Toen bleek ook nog dat mijn speciale inktpen leeg was, dus kocht ik een nieuwe, die te dik bleek te zijn en gelukkig hielp een vriendin me uit de problemen door precies de juiste pen te hebben en mij te geven. Vier probeersels en toen twee geslaagde tekeningen.

Numériser

 

Numériser 1

 

De lieve mevrouw koos de onderste en is er zeer gelukkig mee en ik ook, omdat ze de tekening mooi vond en omdat het verkocht werd.

2 Reacties op “Tekeningen.

  1. Kan me voorstellen dat de mandalas in pakjes zouden wegvliegen. Dwe wolvenkoppen zijn prachtig, Ik zou ook de recht in mijn gezicht kijkende gekozen hebben, Succes met de verder (handel) in je werk, Basje

Geef een reactie

