Bladzijde 3 van het huswif.

Eindelijk heb ik alle delen van de derde pagina af. Het duurde lang, deze keer, omdat ik steeds uit heb gehaald omdat ik het resultaat niet mooi vond. Het patchwork kussentje vond ik te dik en te groot voor in het huswif, dus toen een merklapjesspeldenkussentje ( mooi woord voor scrabbelen) gemaakt, wat in het vorige blogje is beschreven en te zien.

DSC09924

Er zijn op deze pagina nieuwe kleuren gebruikt, al is het wel allemaal blauw. Donkerblauwe zijde voor de borduursels. Het is mooi dun, waardoor het makkelijker is te gebruiken dan één dikker  draadje DMC., wat ik voor het doorstopje heb gebruikt. In het midden is het versierseltje van een gebreid lapje met twee kabeltjes genaaid met twee randjes van een rood, wit en blauw gestreept lapje.

DSC09928

Uit de knopendoos van mijn oma komen de drie oude knoopjes.

De naaldenkussentjes zijn kleine bandjes met geborduurde trosjes druiven en druivenblaadjes ook met de dunne donkerblauwe zijde. De lusjes aan de kussentjes zijn met festonsteken om drie draden haakkatoen DMC nummer 20 gemaakt. De kussentjes zijn om te klappen. De uiteinden moeten tussen pagina 3 en 4 worden weggewerkt, maar dat kan natuurlijk pas als pagina 4 af is…

DSC09930

Het bandje is een cadeautje uit Marken en het komt hier mooi tot zijn recht. De glazen knoopjes (ook uit oma’s knopendoos) houden de naaldenkussentjes op hun plaats. Op naar de volgende pagina! Hoewel ik ook nog steeds aan de Vierlanden theedoek aan het borduren ben.

Ondanks de kou wens ik iedereen toch VROLIJKE PAASDAGEN!

3 Reacties op “Bladzijde 3 van het huswif.

  1. ziet er weer heel prachtig uit. wat een priegelwerkjes allemaal, en ja een oma-s knopendoos is een walhalla voor een handwerkster of naaister. Fijne dagen.

Geef een reactie

