Monogram van de G. en de Q.

De tweede pagina van het “huswif” vraagt om monogrammen. Er wordt gerefereerd aan kant en klare in het begin van de vorige eeuw gemaakte monogrammen, die misschien wel ergens nog te koop zijn, maar ik bezit ze niet en ik heb ze ook hier op rommelmarkten en brocantes niet gezien… Ik noemde dit feit in een commentaar bij een foto van een andere “huswif” deelneemster en samen met een vriendin knutselden ze met een tamponeer-set een monogram voor mij! Ik vind dat zo leuk, dat iemand de moeite neemt om dat voor mij te doen! Bedankt Hannie en Monique. Ik ken jullie niet, maar jullie hebben al een warm plekje in mijn hart!

IMG_8424

Dat monogram wilde ik natuurlijk gebruiken.

IMG_8425

Deze foto drukte ik af, knipte het gedeelte met het monogram uit, Van dat deel van de foto heb ik een scan gemaakt en afgedrukt op ruitjespapier. De ruitjes heb ik ingevuld al naar gelang met kruissteken en stiksteken. Toen kon het borduren beginnen. Op de foto zie je alle fasen van voorbereiding en ook het resultaat. Het is geborduurd met DMC garen nummer 791.

DSC09911

De foto toont ook al de tweede pagina van het “huswif”: het linker deel is een in kruissteek geborduurd klepje met een rode Q. Het klepje houdt een unpicker, mini schapenschaartje, meetlatje, potlood en een vogelschaartje met een hangend kussentje. Het geborduurde monogram wordt aan de rechterkant gebruikt als mapje voor een notoiteblokje. Als alles van de tweede pagina klaar is zal ik het duidelijk laten zien. Maar hier is wel de vergroting van het monogram.

DSC09913

4 Reacties op “Monogram van de G. en de Q.

  1. super monogram geworden en wat met een omweg, via mede borduursters al te weeg kan brengen. Je huswif groeit uitstekend Succes ik ben benieuwd naar het ver volg Basje

  2. Hoi Gerard,
    Wat wordt het een mooi Huswif! Ik vind je monogram echt gaaf geworden en ook de prachtig geborduurde bladzijde is schitterend, leuke inhoud! Alleen even een vraag : wat is een unpicker en waar gebruik je die voor? Groetjes
    Lida

  3. Wat lief dat je de monogrammen zo ontvangen hebt, en je hebt het mooi verwerkt op deze manier. Op mijn blog vroeg je in een reactie wat Pinterest was: dit is een soort online prikbord, waar je allerlei mooi foto’s/plaatjes die je mooi vind op kunt slaan in verschillende mappen.

Geef een reactie

