Vierlanden-theedoek: de volgende rij

Ondanks het werken aan mijn “huswif” doe ik ook nog steekjes op mijn Vierlanden-theedoek. De volgende rij is klaar. De bol figuren worden steeds groter, ingewikkelder en interessanter maar ook mooier.

DSC09876

In de vergrotingen zie je de variaties duidelijker:

DSC09882

DSC09884

Ik had niet voorzien, dat het midden van de theedoek is bereikt, maar nog niet het midden van het patroon. Er zou nog een rij bollen onder deze geborduurd moeten worden en pas dan was ik op de helft van het patroon. Maar als ik gewoon door was gegaan, kunnen de levensbomen er nooit meer bij en die vind ik juist zo mooi. Goede raad was niet duur: ik ben eenvoudig begonnen om de rechtse levensboom te borduren in de rechter benedenhoek. Links daar van ga ik alle andere levensbomen maken en dan ga ik er boven verder. Als er dan één of meerdere rijen er niet meer in passen, dan kijk ik of er rechts van de doek plaats is voor enkele patronen. Er is gelukkig ruimte voor, al zal er geen plek zijn voor alle bollen en bomen. Ik zal moeten kiezen.

DSC09880

De rechter levensboom is af en ik vind het prachtig met al de vogeltjes, daarom toch maar een vergroting:

DSC09881

Het wordt echt heel mooi, vind ik zelf.

3 Reacties op “Vierlanden-theedoek: de volgende rij

  1. Hoi Gerard,
    Wat een prachtig borduurwerk laat je weer zien, je theedoek wordt echt beeldschoon, jammer dat niet alles erop past maar de keuze voor de bomen vind ik ook wel heel mooi, dan maar wat bollen minder! Veel plezier met je steekjes en een fijn weekend
    Lida

  2. geen bollen, wel bomen, de vogeltjesboom is mijn grote liefde, er staan er 2, maar niet zulke mooie op het klokkekleedje, De bollen rollen er van zelf tussen t.z.t Basje

Geef een reactie

