Update Vierlanden theedoek.

Ondanks mijn geworstel om een etiket in te naaien en een lapje met de hand te stikken, ga ik gestaag verder met de Vierlanden theedoek. Ik probeer iedere dag een stukje verder te komen. Ik ben anders bang dat ik het nooit af krijg. Inmiddels is de theedoek vuil geworden. Ik borduur kennelijk met zweethanden en dat komt ontegenzeggelijk op de stof. Tja, dan krijgt het ook zo’n wee geurtje van ongewassen vuile kleren… Dus in het sop. Eerst even Loes gevraagd of Gütermann naaizijde tegen wassen kan en of het niet af zou geven. Het is allemaal veilig, dus kon het in het woollite-sop.

DSC09947

 

De kleuren hielden zich prima en de meeste vlekken zijn eruit. Als ik het af heb dan zal ik het wat langer in de woollite laten liggen, tot alle vlekken verdwenen zijn. Nu hangt de theedoek compleet droog te worden zodat ik er vanavond weer mee verder kan.

DSC09953

 

In de vergroting zijn de laatste figuren goed te zien. Het blijft grappig, dat de volkomen rond bedoelde patronen op de theedoek een ovale vorm krijgen, omdat de lengte en breedte draden niet gelijk geweven zijn.

5 Reacties op “Update Vierlanden theedoek.

  1. Wat een prachtige doek wordt het en ik vind de kleuren schitterend en dar euvel van de zweethanden ken ik gelukkig alleen in de zomer, is wel lastig! Misschien handig om een oude theedoek naast je te leggen en regelmatig je handen af te doen. Veel plezier met je steekjes, groetjes
    Lida

  2. De doek wordt heel mooi, is het toch nog goed te borduren ? Normaal is dat het toch een beetje krimpt en daardoor het draden tellen toch wat moeilijker wordt. Gelukkig heb ik geen last van zweethanden en heb nog nooit een doek gewassen.

  3. Schitterende doek! Ik ben vooral gecharmeerd van de kroontjes! Je bent trouwens al bijna op de helft en weet je dat het onderste gedeelte veel sneller gaat dan het bovenste!:-)

Geef een reactie

